رهبر انصارالله به امارات نصیحت کرد برای منافع خودش هم که شده در ادعای توقف حملات به یمن صادق باشد تا از پیامدهای این جنگ در امان بماند.

رهبر انصارالله: امارات عقب بنشیند، به نفع خودش است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله، امارات را نصیحت کرد که در راستای منافعش در زمینه پایان حملات به یمن صادق باشد.

بر اساس گزارش وبگاه «انصارالله»، الحوثی گفت: نصیحت من به امارات این است که برای منافع خود صادق باشد وضعیت کنونی (حملات به یمن) در سطح اقتصادی و تمام سطوح برای این کشور خطرناک است.

رهبر انصارالله تأکید کرد: ادامه حملات و اشغال کشور ما خطرات بسیاری برای امارات دارد که مسؤولیت آن بر عهده این کشور است؛ بار دیگر نصیحت می‌کنیم که در این رویکرد (پایان دادن به جنگ یمن) جدی باشد و این موضع صحیحی است که از تمام کشورهای ائتلاف متجاوز انتظار آن را داریم.

عبدالملک الحوثی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به هدف قرار گرفتن پالایشگاه «الشیبه» نیز اشاره کرد.

ارتش یمن 26 مردادماه از بزرگ‌ترین حمله پهپادی به اهدافی سعودی در عمق 1200 کیلومتری خاک عربستان خبر داد و گفت که پایگاه نفتی «الشیبه» در جنوب شرق عربستان را هدف قرار داده است.

این عملیات یمنی‌ها که با استفاده از 10 فروند پهپاد صورت گرفت از بزرگترین حملات پهپادی تاریخ یمن به بزرگترین منبع ذخایر استراتژیک نفتی عربستان سعودی محسوب می‌شود که با توجه به وسعت، حجم و برد این حملات، تحول شگرفی در طول جنگ یمن به شمار می‌آید (جزئیات بیشتر).

طی ماه‌های اخیر گزارش‌هایی مبنی بر قصد امارات برای پایان دادن به جنگ یمن منتشر شده اما در واقعیت، نیروهای مورد حمایت امارات در جنوب یمن با نیروهای دولت مستعفی درگیر شده‌اند و بر سر تصاحب این شهرها می‌جنگند. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.