قرار گرفتن نام فدراسیون فوتبال ایران در فهرست کاندیداهای دریافت جایزه در بخش حوزه توسعه و پیشرفت اجتماعی عامل قانع کننده‌ای بود که مهدی تاج به واسطه تلاش‌های این فدراسیون در حوزه استاندارد سازی زیر ساخت‌های فوتبال مدعی شود قانون 90 به 10 در دربی 90 پایتخت اجرا خواهد شد.

رؤیای «نود به ده» در دربی 90

سینا حسینی/

قرار گرفتن نام فدراسیون فوتبال ایران در فهرست کاندیداهای دریافت جایزه در بخش حوزه توسعه و پیشرفت اجتماعی عامل قانع کننده‌ای بود که مهدی تاج به واسطه تلاش‌های این فدراسیون در حوزه استاندارد سازی زیر ساخت‌های فوتبال مدعی شود قانون 90 به 10 در دربی 90 پایتخت اجرا خواهد شد.

مهدی تاج تصور نمی‌کرد با این اظهارنظر نه چندان جنجالی به چهره نخست شبکه‌های اجتماعی و سوژه منتقدان تبدیل شود. اما به قدری این اظهارنظر جنجال به پا کرد که حالا پیش بینی می‌شود همان گونه که روابط عمومی فدراسیون مجبور شد ماجرای محرومیت چهارساله خبرنگاران را جمع و جور کند این موضوع را نیز ماست مالی کند تا شاید منتقدان و هواداران ناراضی استقلال دست از حمله بردارند.

*اعتراض آبی‌ها

البته این اتفاق پیش زمینه قبلی نیز داشت. هواداران استقلال که از انتخاب یک روز غیر تعطیل برای دیدار رفت استقلال و پرسپولیس به شدت گلایه داشتند چون استقلال به واسطه این روز نمی‌توانست از حمایت همگی هواداران خود بهره ببرد و این ماجرا به ضرر تیم مورد علاقه آن‌ها تمام خواهد شد.

این طیف از هواداران ناراضی فوتبال که تعدادشان کم نبود، وقتی متوجه شدند سیستم بلیت فروشی الکترونیکی دچار باگ‌های فراوانی است و از امنیت لازم در برابر هجوم افراد فرصت طلب برخوردار نیست و مشکلات فراوانی در فرایند فروش دارد، به میزان اعتراض خود افزودند تا فدراسیون را مجبور به عقب‌نشینی کنند. اما انگار استقلالی‌ها باید با شرایطی که مهدی تاج نوید اجرای آن را داده پیش بروند و با تهیه بلیت الکترونیکی به تماشای مسابقه بپردازند.

*سیستم معیوب بلیت فروشی

بدون تردید این اتفاق و هرج مرج‌های احتمالی که امکان وقوعش بیش از حد قطعی است می‌تواند چالشی بزرگ برای مدیریت فدراسیون فوتبال باشد. وضعیت فروش بلیت الکترونیکی در دو هفته ابتدایی لیگ و گزارش‌های مستند رسانه‌های دیداری و نوشتاری نشان می‌دهد هنوز سیستم فروش بلیت الکترونیکی به درستی در هیچ یک از ورزشگاه‌های کشور اجرا نشده و تنها به صورت نمایشی گیت‌های کنترل بلیت در مبادی ورودی ورزشگاه‌ها نصب شده اما خبری از کنترل دقیق و اصولی نیست.

گزارش یکی از برنامه‌های تلویزیونی در ارتباط با نحوه ورود هواداران بدون بلیت و عبور بدون دردسر از گیت‌ها در حضور مقامات امنیتی این دغدغه را دو چندان کرد تا صدای هواداران استقلال بالا برود و فشارها به فدراسیون رؤیاپرداز فوتبال بیشتر شود. هرچند مدیران سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال قول داده‌اند مشکلات موجود بر سر راه بلیت فروشی را برطرف سازند تا هر کسی از این به بعد روی صندلی مخصوص به خود بنشیند و بازی فوتبال را تماشا کند اما گزارش‌های محرمانه ناظران فدراسیون خلاف این اتفاق را اثبات می‌کند طوری که به صورت قاطع می‌توان گفت پروسه بلیت فروشی در هیچ ورزشگاهی به صورت دقیق اجرا نشد بلکه همه چیز به صورت دستی و انسانی کنترل می‌شد!

حتی یکی از مدیران ورزشگاه‌های کشور که به تازگی گیت‌های الکترونیکی را در ورزشگاه محل فعالیت او نصب کرده اند پرده از حک شدن سامانه کنترل بلیت آزادی برداشت و مدعی شد به همین دلیل در بازی پرسپولیس – پارس جنوبی و استقلال و فولاد هیچ یک از گیت‌ها قادر به کنترل بلیت نبود چون باگ‌های فراوانی در این سامانه وجود دارد.

*خط و نشان استقلالی‌ها

حالا مسئولان باشگاه استقلال در نامه ای محرمانه به فدراسیون فوتبال هشدار دادند چنانچه مشکلی در فرایند ورود و خروج هواداران به استادیوم آزادی در جریان بازی این تیم برابر رقیب دیرینه خود رخ دهد به سادگی از آن عبور نخواهند کرد و تا مراجع قضایی نهادهای بین‌المللی پیگیر این مسئله هستند!

از طرفی دیگر کارشناسان حوزه آی تی معتقدند با بررسی سامانه فروش بلیت الکترونیکی هیچ قاعده‌ای برای تشخیص فروش 90 درصدی بلیت‌ها به هواداران استقلال و فروش ده درصدی بلیت به هواداران پرسپولیس نیست چون این سامانه قدرت تشخیص هواداران دو باشگاه را ندارد.

*توطئه سرخ‌ها

اما این تمام داستان نیست، برخی کانال‌های هواداری استقلالی مدعی شدند طیف قابل توجهی از هواداران پرسپولیس بنا دارند با استفاده از مشکلات بی‌شمار سامانه بلیت فروشی اقدام به خرید بلیت بازی 31 شهریورماه کنند. آن‌ها معتقدند با این کار با یک تیر دو نشان را هدف می‌روند ابتدا اینکه فرصت خرید بلیت را از هواداران استقلال می‌گیرند دوم اینکه اگر توانستند بدون مخالفت نیروهای انتظامی به ورزشگاه بروند از تیم مورد علاقه خود و رقیب استقلال حمایت خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.