۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹
کد خبر: 669595

رشت - مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: تاکنون ۳۸ هزار رقبه در کشور سند دار شد.

۳۸ هزار رقبه در کشور سند دار شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره اوقاف و امور خیریه گیلان   ، مجتبی باقرزاده در اداره اوقاف و امور خیریه استان گیلان در رشت با بیان این که تا پایان سال جاری، ۸۳ هزار و ۵۰۰ رقبه فاقد سند مالکیت در کشور، سنددار می شوند، افزود: سند مالکیت یک هزار و ۵۰۰ مکان مذهبی و بقاع متبرکه تا پایان امسال اخذ می شود.

وی تثبیت و صیانت از املاک موقوفه و سند دار کردن اسناد موقوفه و بقاع متبرکه را از جمله برنامه ها در سال جاری عنوان و اظهار کرد: با توجه به تاکیدات رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و اهمیت حفظ و حراست از اسناد وقفی کل کشور و املاک موقوفه، این مهم مورد توجه جدی قرار گرفته است.

وی با بیان این که اسناد وقفی از جمله سرمایه های اصلی اوقاف و امور خیریه در کشور است، خاطر نشان کرد: با توجه به تدوین برنامه عملیاتی برای حفظ و حراست اسناد وقفی در کل کشور، آرشیو مرکزی اسناد سازمان اوقاف در حال ساماندهی و تجهیز است.

مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این که جمع آوری اسناد وقفی موجود در ادارات اجرایی و نگهداری آنها در آرشیو سازمان مرکزی به صورت متمرکز از دیگر برنامه ها است، تصریح کرد: تاکنون ۸۰ درصد اسناد جمع آوری شده و ۲۰ درصد باقی مانده در دست اقدام است.

وی مرمت اسناد وقفی موجود در آرشیو سازمان اوقاف و امور خیریه را از دیگر برنامه های اداره کل اسناد و ثبتی این سازمان عنوان و اضافه کرد: صیانت از اسناد موقوفات در جهت اثبات و احراز املاک وقفی و تثبیت مالکیت موقوفات بسیار اهمیت دارد.

بر اساس آخرین آمار، استان گیلان دارای افزون بر پنج هزار موقوفه و بیش از ۹۴۰ بقعه متبرکه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.