معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: مداحان، مرثیه سرایان و روضه خوانان در بیان محتوای اشعار، روضه و سخنانی که در مراسم های عزاداری برای مردم بیان می کنند حساسیت داشته باشند که مستند، متقن و در شان اهل بیت(ع) باشد .

مداحی باید مستند، متقن و در شان اهل بیت (ع) باشد /زنده نگه داشتن رسالت اهل بیت با عزاداری درست محقق می شود

حجت الاسلام حسین شریعتی نژاد در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: جایگاه اهل بیت (ع) در نزد خداوند متعال رفیع است و  درمراسم های  عزاداری باید  این جایگاه و مقام ائمه اطهار (ع)حفظ و رعایت شود.

وی تصریح کرد: مدح فاخر و مداحی در شان اهل بیت (ع) یکی از مواردی است که باید به آن توجه اساسی صورت بگیرد و مداحان، مرثیه سرایان و روضه خوانان که شریک اشک و حضورمردم در مراسم های عزاداری هستند باید توجه جدی به این موضوع داشته باشند و در بیان محتوای اشعار، روضه  و سخنانی که برای مردم بیان می کنند حساسیت داشته باشند که مستند، متقن و در شان اهل بیت(ع) باشد و از طرفی مردم نیز از این رویه بیشتر حمایت می کنند.

حجت الاسلام شریعتی نژاد با بیان اینکه زنده نگه داشتن رسالت اهل بیت با عزاداری درست تحقق خواهد پذیرفت،  افزود: مداحان و روضه خوانان نباید  اهل بیت(ع) را  با اتفاقات روزمره زندگی و مثال هایی که به دور از جایگاه اهل بیت ( ع) است مقایسه کنند و از غلو و بیان کلماتی که در شأن اهل بیت(ع) نیستند پرهیز کنند، زیرا این موارد  جایگاه رفیع مدح و عزاداری را پایین می آورد و مسیر عزاداری ها را دچار اشتباه و انحراف می کند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه مداحی درست تاثیرگذاری عمیقی بر مخاطب خواهد شد، اظهار کرد: از مهمترین دغدغه های ما در حرم مطهر امام رضا(ع) نیز این است که شعر و محتوای فاخر برای عزاداری ها ارائه شود تا بر معرفت مردم در شناخت اهل بیت (ع) افزوده شود.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.