پیکر مرحوم آیت‌الله شیخ محمد تقی مجتهد زاده عبد خدایی در حرم مطهر امام رضا(ع) تشییع و به خاک سپرده شد

پیکر مرحوم آیت‌الله مجتهد زاده عبد خدایی در حرم مطهر تشییع شد

به گزارش قدس آنلاین، پیکر مرحوم آیت‌الله شیخ محمّدتقی مجتهدزاده عبدخدایی، برادر محمّدمهدی عبدخدایی، دبیرکل جمعیت فداییان اسلام صبح امروز با حضور اقشار مختلف مردم، علما و طلاب علوم دینی در حرم مطهر امام رضا(ع) از بست شهید نواب صفوی تشییع شد و پس از قرائت نماز میت توسط امام جمعه مشهد در خانه ابدیش، واقع در  بست شیخ طوسی، بهشت ثامن الائمه ۳ آرام گرفت.

مراسم تحریم و بزرگداشت این عالم ربانی جمعه، ششم محرم در مسجد توفیق واقع در احمد آباد، خیابان طالقانی، طالقانی ۹ از ساعت ۱۶ تا ۱۸ برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ آیت‌الله مجتهدزاده عبدخدایی ۱۷ ساله بود که در هنگام فراگیری علوم دینی با شهید نواب صفوی آشنا شد و پس از گذراندن سطوح مختلف حوزه علمیه به قم رفت و در دروس خارج از مححضر حضرات آیات کوه‌کمری، بروجردی و سیبویه کسب فیض و در سنین جوانی اجازه اجتهاد را از تمامی مراجع تقلید عصر خود دریافت کرد.

آیت‌الله مجتهدزاده عبدخدایی در دهه ۳۰ به تهران هجرت کرد و در مسجدهای تهران به تبلیغ دین مبین اسلام مشغول و در جریان سال ۴۱ به‌علت مبارزه با رژیم طاغوتی ممنوع المنبر شد.

وی که تا سال ۹۰ در تهران مشغول تفسیر قرآن و منبر بود، به‌علت کهولت سن به فعالیت‌های دیگر در علوم دینی می‌پرداخت و سرانجام در ۱۲ شهریورماه ۱۳۹۸، پس از ۹۰ سال بندگی، به دیار باقی شتافت.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.