۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
کد خبر: 669608

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مجوز خانه هنرمندان مشهدمقدس ثبت شده است.

مجوز خانه هنرمندان مشهدمقدس ثبت شد

به گزارش قدس آنلاین، افشین تحفه‌گر با اشاره به مصوبه شورای شهر مشهد در زمینه تاسیس و شکل‌گیری خانه هنرمندان اظهار داشت: با پیگیری‌های مدیریت شهری خوشبختانه مجوز این خانه به ثبت رسیده است.

تحفه‌گر خاطرنشان کرد: مشهدمقدس و خراسان در حوزه شعر و ادب فارسی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند و همین امر، مسئولیت ما به عنوان خادمان حوزه فرهنگی را سخت‌تر می‌کند؛  لازم است تلاش های مجدانه‌ای بیش از پیش انجام شود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه این استان دارای ۱۵۵ انجمن ثبت شده که بیشترین آمار در کشور را به خود اختصاص داده، گفت: علاوه بر این‌ها، انجمن‌های دیگری نیز در حال برنامه‌ریزی برای ثبت خود هستند و تاکنون فعالیت‌های خوبی نیز داشته‌اند به نحوی که برخی از تشکل‌ها محل مراجعه بسیاری از ادبا و شعرای کشور هستند.

تحفه‌گر خاطرنشان کرد: از ۵ شخصیت ادبی فاخر کشور، ۳ شخصیت، فردوسی، عطار و خیام خراسانی هستند که این امر نشان از ریشه داشتن شعر و ادب فارسی در این خطه بوده و مسئولیت‌ها را سنگین‌تر می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد در جهت ایجاد فضای مناسب برای حوزه فرهنگی شهر اقدامات ارزشمندی داشته که از جمله آنها می‌توان به تملک خانه فرخ اشاره کرد، گفت: امیدواریم این خانه که بعنوان محلی نوستالژیک برای اهالی قلم و شعر است، مورد توجه علاقه‌مندان قرار گیرد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.