رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشهد گفت: افزون بر دو هزار هیات مذهبی در آیینهای عزاداری ماه محرم امسال در سطح این شهرستان حضور داشته و فعالیت می کنند.

دو هزار هیات مذهبی در آیینهای محرم در مشهد فعالیت دارند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام علی کریم پور امروز در نشست شورای اداری شهرستان مشهد روند توزیع ارزاق مورد نیاز هیاتهای مذهبی را خوب توصیف و بیان کرد: در ایام سوگواری محرم حسینی امسال ۵۰۰ ایستگاه صلواتی در مشهد دایر است.  
وی به برپایی مراسم "خیمه سوزان ظهر عاشورا" در شش نقطه شهر مشهد نیز اشاره و بیان کرد: فضاسازی این کلانشهر در ارتباط با محرم‌الحرام خوب است اما رمق لازم را ندارد لذا باید موانع پیش روی فعالیت هیاتهای مذهبی برداشته شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشهد ادامه داد: تصمیم شورای تامین شهرستان را در خصوص برگزاری آیینهای مذهبی در مشهد طی روزهای تاسوعا و عاشورا را درک می کنیم اما تصمیمات در حاکمیت باید به نحوی باشد که حضور در این مراسم آیینی بزرگ را پررنگ کند.  بر اساس تجربه میدانی اعلام می کنیم بسته شدن مسیر بی. آر. تی در چهار مسیر منتهی به حرم مطهر امام رضا(ع) برای حرکت هیاتهای مذهبی مشکلاتی را ایجاد می کند.  

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی نیز در نشست شورای اداری شهرستان مشهد با اشاره به نزدیکی هفته دفاع مقدس گفت: لازم است هر شهروندی طی روندی مطالعاتی و مستند حداقل با یک شهید از شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی انس گرفته و بر اساس همین انس و الفت در تحقق ارزشهای آنان، ترویج آرمانهای شهدا و انتقال آن به دیگر افراد جامعه کوشش نماید.

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی زاده افزود: فهرستی از ۷۸ عنوان برنامه در قالب الگو به دستگاههای اداری پیشنهاد شده تا در ایام هفته دفاع مقدس مورد استفاده قرار گیرد.
وی گفت: امروز اقتدار نظام اسلامی آهنین است، چنانچه دشمنان از بیم پاسخ مقتدرانه نیروهای مسلح ارتش اسلام،  پس از سرنگونی پهپاد خود عکس العملی نشان ندادند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.