زنجان-رئیس قوه قضائیه  گفت:اعلام فساد اعتماد ساز نیست،بلکه اقدام در مبارزه با فساد است که اعتماد ساز است.

مردم باید احساس اجرای عدالت اجتماعی کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین: آیت الله سید  ابراهیم رئیسی ظهر امروز( پنج شنبه)در دیدار علما، نخبگان و برگزیدگان استان زنجان  گفت:مردم زنجان در دینداری و پایبندی به ارزش های دین و ولایتمداری زبانزد هستند.

رئیس قوه قضائیه  با بیان اینکه در مفاهیم دینی مفهومی به  فراگیری و و گستردگی عدالت وجود ندارد ادامه داد: در خصوص عدالت می توان تعاریف بسیاری ارائه کرد و کتاب های بسیاری نوشت ولی سخن ما  عدالت اجرایی است و این امر برما تکلیف شده است.

 رئیسی با بیان اینکه نظام مالی کشور باید به گونه ای اصلاح شود که افراد نتوانند مرتکب جرم شوند، گفت: منویات مقام معظم رهبری امری مهم است و باید گفتمان غالب باشد.

 وی توجه به قانون را بهترین شاخص برای اجرای عدالت دانست و گفت: هر فساد و رابطه ناسالم نقض عدالت است.

 رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه زمین ثروت ملی محسوب می شود و باید در نگهداری و بهره برداری صحیح آن توجه شود، گفت: زمین خواری و رودخانه خواری و دست اندازی به ثروت های ملی خلاف عدالت است.

 مقام عالی قضایی به موضوع باغ شهرها اشاره کرد و گفت: مردم باید در جریان اجرای قانون قرار گیرند، کارخانجات و شرکت هایی که به عنوان خصوصی سازی واگذار شده است بررسی شده و می شود و گزارشات در دادگستری زنجان و تهران مطرح است.

 وی با اشاره به اینکه در امر رسیدگی به مفاسد باید همه بخش ها سهم داشته باشند؛ گفت: دولت در اصلاح ساختار، مجلس در اصلاح مقررات و قوانین و عموم مردم در روحیه امر به خوبی ها و نهی از زشتی ها همراهی کنند.

 آیت اله رئیسی در خصوص رسیدگی به پرونده های قدیمی هم گفت: در قوه قضاییه رسیدگی اولویت ما پرونده های روی میز است.

 وی با اذعان به اینکه  تنها اعلام مسائل، مشکل را حل نمی کند بلکه باید وارد عمل شد گفت: اعلام فساد اعتماد ساز نیست،بلکه اقدام در مبارزه با فساد است که اعتماد ساز است و جلب اعتماد مردم پشتوانه مسئولین است

رئیس قوه قضائیه بر ضرورت توزیع عادلانه ظرفیت ها تاکید کرد و گفت: ظرفیت های مادی بسیاری در کشور وجود دارد که باید احیا شود و به صورت عادلانه در اختیار نخبگان قرار گیرد.

آیت الله رئیسی به هنر صنعت و صنعت گری در استان زنجان اشاره کرد و افزود: این هنر باید برای نسل های آتی حفظ شود، حمایت از صنعتگران و کارآفرینان باید به شکل قانونی و قضایی و اجرایی انجام شود.

 رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه تولید کننده باید در اولویت دریافت تسهیلات بانکی باشد، گفت: باید در عمل از تولید حمایت کرد.

 وی با بیان اینکه پروسه های طی شده پرونده ها در دادگستری باید به مردم اطلاع رسانی شود، گفت: گاهی با پرونده های سنگین در تهران و برخی مراکز استان ها مواجه هستیم..

 آیت الله رئیسی با بیان اینکه فرار مالیاتی از ناحیه افرادی که درآمدهای کلان دارند قابل قبول نیست، گفت: کسی که برای قضاوت صلاحیت نداشته باشد برای وکالت هم صلاحیت هم نخواهد داشت.

 این مسئول یاد اورشد: براساس منویات رهبری مردم باید احساس عدالت اجنماعی کنند و این فقط باید در عمل اتفاق افتد.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.