عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: مجلس شورای اسلامی توجه جدی به نقش تاثیرگذار تصویب و تشکیل منطقه آزاد تجاری سرخس در شعار رونق تولید و تحقق مواردی از جمله تسریع در انجام امور زیربنایی، رشد و توسعه اقتصادی، سرمایه‌گذاری و افزایش درآمد عمومی، ایجاد اشتغال سالم و مولد داشته باشد.

مجلس توجه جدی  به نقش منطقه آزاد تجاری سرخس در شعار رونق تولید داشته باشد

سید احسان قاضی زاده هاشمی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: لایحه تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد تجاری هفته جاری  به مجلس شورای اسلامی می‌آید و مقدمات آن برای بررسی و رسیدگی در مجلس‌، کمیسیون اقتصادی و صحن علنی مجلس فراهم خواهدشد.

وی تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی سرخس سال ۱۳۷۵ با سرمایه‌گذاری آستان قدس رضوی راه‌اندازی شد. رویکرد اصلی در ایجاد این منطقه جذب سرمایه‌گذاران خارجی و صادرات به کشورهای آسیای میانه بود اما ‌توفیق نیافتن این منطقه و ‌استفاده نکردن از ظرفیت کامل آن در تمام این سال‌ها باعث شد ‌ایده تبدیل آن به منطقه آزاد تجاری مطرح شود .

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: اکنون بیش از ۲۰سال است ‌این طرح سر زبان‌ها افتاده و بالاخره پس از گذشت سال‌ها رفت و آمد در نهادهای بالادستی ، برای اولین بار در هیئت دولت به تصویب رسید،از این رو نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید توجه داشته باشند که  تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد به عنوان اولین منطقه آزاد در استان های  خراسان رضوی ، جنوبی و شمالی  آرزوی دیرینه مردم خراسان بزرگ است که لایحه آن از دهه ۷۰ از سوی دولت‌ها با توجه به بار مالی به مجلس ارائه نشده بود و تلاش نمایندگان دوره های قبل هم برای تصویب این موضوع در دولت راه به جایی نبرده بود.

نماینده سرخس، فریمان، احمد اباد و رضویه  در مجلس شورای اسلامی افزود: تصویب و تشکیل منطقه آزاد تجاری سرخس نقش تاثیرگذاری در شعار رونق تولید و تحقق مواردی از جمله تسریع در انجام امور زیربنایی، عمران و آبادانی، رشد و توسعه اقتصادی، سرمایه‌گذاری و افزایش درآمد عمومی، ایجاد اشتغال سالم و مولد، تنظیم بازار کار و کالا، حضور فعال در بازارهای جهانی و منطقه‌ای، تولید و صادرات کالاهای صنعتی و تبدیلی و ارائه خدمات عمومی برای کشور و خراسان بزرگ خواهد داشت.

وی ضمن تشکر از تلاش های رییس جمهور ، معاون اول دولت ،تولیت محترم آستان قدس رضوی و استاندار خراسان رضوی برای پیگیری در باره این موضوع، افزود: در سال رونق تولید و در اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری باید با استفاده از همه امکانات و توان و نیز همکاری همه مردم و مسئولین گام مهمی در تحقق اهداف عالی نظام در خدمت رسانی به مردم در شرایط سخت اقتصادی داشته باشیم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.