مرز خسروی در مراسمی با حضور وزیر کشور و مقامات عراقی برای تردد زائران باز شد.

مرز خسروی بازگشایی شد

به گزارش قدس آنلاین، در مراسمی مرز خسروی با حضور وزیر کشور، استاندار و نمایندگان استان کرمانشاه و مقامات عراقی این مرز برای تردد زائران باز شد.

هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه با اشاره به محقق شدن بازگشایی مرز خسروی به عنوان آرزوی دیرینه مردم استان کرمانشاه، گفت: برای استان کرمانشاه افتخار است که میزبان زائران عتبات عالیات باشد و به آن‌ها خدمت کند.

وزیر کشور با اشاره به بازگشایی مرز خسروی از امروز بر روی زوار اربعین، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال با توجه به سهولتی که در مرزها و امور کنسولی ایجاد شده تعداد زائران بیشتری داشته باشیم.

 عبدالرضا رحمانی فضلی، در بدو ورود به کرمانشاه، با ابراز مسرت از حضور در جمع مردم کرمانشاه و با اشاره به اینکه از اول تا پنجم محرم امسال، ۵۱ هزار زائر به عتبات عالیات مشرف شده اند، افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: با تلاش‌ها و زحماتی که همه مسئولان به ویژه اعضای ستاد مرکزی اربعین حسینی، سفارت جمهوری اسلامی در عراق، استاندار کرمانشاه و همچنین وزیر کشور عراق داشتند، مقرر شده امسال از مرز خسروی نیز تردد زوار به عتبات عالیات داشته باشیم.

وزیر کشور افزود: امروز قرار است مرز خسروی بر روی زوار اربعین بازگشایی شود و این یک فرصت بسیار خوبی برای زائران خواهد بود تا با خدمات بهتری این سفر را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته ۱۵ هزار زائر از مرز مهران به کشور عراق سفر کرده اند، خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود امسال با توجه به سهولتی که هم در مرزها و هم در امور کنسولی ایجاد شده تعداد زائران بیشتری داشته باشیم.

رحمانی فضلی اظهار داشت: امیدواریم مردم خوب کشورمان با رعایت همه شرایطی که مسئولان اعلام می‌کنند و با همکاری و همدلی که همیشه با مسئولین داشتند و خدماتی که در همه زمینه‌ها با تکیه بر تجربه بسیار مفید ۵ ساله فراهم شده، سفر خوبی به عتبات عالیات داشته باشند.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از ایران به بغداد، کربلا، کاظمین و سامرا است، این مرز تا بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا نیز ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد.

منبع:مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.