خوزستان_ معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان در آیین کلنگ زنی تصفیه‌خانه ۲۵ هزار مترمکعبی آب شرب شهرستان شوشتر، گفت: هدف از احداث این تصفیه خانه تنوع بخشی آب شرب و بهداشت آن در منطقه است تا در زمان خشکسالی و کمبود آب های زیرزمینی در شوشتر دغدغه آب شرب وجود نداشته نباشد.

احداث تصفیه خانه ۲۵ هزار متر مکعبی، آب شرب در شوشتر

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ صابر علیدادی معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان در  عملیات اجرایی آیین کلنگ زنی تصفیه‌خانه ۲۵ هزار مترمکعبی آب شرب شهرستان شوشتر، که امروز جمعه  ۱۵ شهریور با حضور استاندار خوزستان انجام شد، اذعان کرد: هدف از احداث این تصفیه خانه تنوع بخشی آب شرب و بهداشت آن در منطقه است تا در زمان خشکسالی و کمبود آب های زیرزمینی در شوشتر دغدغه آب شرب وجود نداشته نباشد.
علیدادی با اشاره به این که آب شرب شوشتر از قدیم الایام توسط منابع آبهای زیرزمینی که شامل ۷ چاه پیرامونی ۲ چاه فلمن و ۶ چاه نیمه عمیق تامین می شد، یادآور شد: در خشکسالی ها با کاهش دبی رودخانه ها آب چاه ها نیز کاهش  یافت، آبهای سطحی برقرار بود اما دبی کم امکان آبگیری چاه ها از رودخانه را نمی داد و همین موضوع تامین آب شوشتر را دچار مشکل کرد. معاون آبرسانی سازمان آب و برق تصریح کرد: بر همین اساس علاوه بر  تامین زیرساخت های آب زیرزمینی  به سراغ آب های سطحی رفتیم تا از ۵۰ هزار متر مکعب در شبانه روز نیاز  شوشتر، ۲۵ هزار متر مکعب آن از منابع  آبهای سطحی تامین شود.
 وی اضافه کرد: این ۲۵ هزار مترمکعب برای شرایط کدورت حداکثری است و اگر کدورت پایین تر باشد برداشت تا ۳۵ هزار متر مکعب نیز می تواند افزایش یابد.
علیدادی خبر داد:  به تازگی نیز ۳ چاه نیمه عمیق کفعلی را به مدار آورده ایم که هرکدام ۹۰ لیتر بر ثانیه و جمعاً ۲۷۰ لیتر در ثانیه معادل ۲۲ هزار متر مکعب در شبانه روز به ظرفیت آب در شوشتر اضافه می‌ کند تا این شهر دچار کمبود آب و کم آبی نباشد.

وی با ذکر اینکه با توجه به مشکلات آب شرب شهرستان شوشتر سازمان آب و برق و معاونت آبرسانی احداث طرح آبرسانی و تصفیه خانه را در دستور کار قرار  دادند از تکمیل این پروژه ظرف ۸ تا ۱۰ ماه آینده خبر داد و میزان اعتبار آن را بالغ بر ۳۰ هزار  میلیارد تومان خواند که از محل درآمدهای عمومی آب شوشتر به این پروژه اختصاص داده شده است. 
علیدادی تشریح کرد:  پروژه متعارف بتنی شامل سه بخش مجزا فیلترهای تحت فشار که شامل ۵ فیلتر هر کدام به ظرفیت ۲۵۰ متر مکعب بر ساعت احداث شده، بخش دوم احداث فرایند تصفیه خانه برای تصفیه فیزیکی به روش انعقاد مرکزی  و بخش سوم اسکله آبگیر است که در حال تعیین پیمانکار و برگزاری مناقصه برای آن هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.