رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: امروز تعداد قابل توجهی از همکاران قضایی در سمت‌های مختلف در دادسرا، دادگاه‌های بدوی و دادگاه‌های تجدید نظر مراجعه کردند و تقاضای کناره‌گیری از دستگاه قضایی داشتند.

ماجرای کناره‌گیری تعدادی از قضات خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین ،  غلامعلی صادقی در هفتمین اجلاسیه نخبگان  حقوق و قضایی کشور گفت: امروز تعداد قابل توجهی از همکاران قضایی در سمت‌های مختلف در دادسرا، دادگاه‌های بدوی و دادگاه‌های تجدیدنظر مراجعه کردند و تقاضای کناره‌گیری از دستگاه قضایی داشتند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: این اوضاع خوب ما است و شکر خدا مشکل اخلاقی یا مالی ندارند.

وی ضمن اشاره به صحبت با این افراد توضیح داد: وقتی می‌گویم آقای فلانی چرا؟ تمام حرف‌شان این است که ما دیگر نمی‌کشیم.

صادقی خاطرنشان کرد: در دادگاه حقوقی 220 پرونده این ماه اجرا شده که اگر مختومه نکنند ما به‌عنوان رئیس کل پیگیر می‌شویم که آمار مشکل دارد!

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با طرح این سؤال که این حجم را چگونه پیگیری کنند یک سال، دو سال، پنج سال؟ تصریح کرد: برادران و خواهران امروز بنده اینجا اعتراف می‌کنم سازوکاری که ما در قوه قضاییه در اختیار داریم با مسؤولیت تعداد پرونده و کاری که برعهده ما است همخوانی ندارد و واقعا نمی‌دانیم این کار را با کدام سازوکاری که در اختیار است، به‌درستی پیش ببریم و به مقصد برسیم.

وی ادامه داد: اینکه بخواهیم به هر شکلی شده قراری صادر کنیم ممکن است، اما اگر قرار و دادگاه، حکمی که قانون، شرع، مردم و عدالت خواستند بخواهیم با این کاری که ما داریم سازگاری ندارد.

فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.