مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی با تاکید بر اینکه جبهه مقاومت از دفاع مقدس الگو گرفته است، گفت: دفاع مقدس نقطه اوج انقلاب اسلامی است و نظام مقدس جمهوری اسلامی هنوز از این ذخیره استفاده می‌کند.

دفاع مقدس نقطه اوج انقلاب اسلامی است
 
به گزارش قدس آنلاین ، سردار یوسفعلی‌زاده  در گردهمایی مسئوولان دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با عنوان «در امتداد عاشورا» که در مجتمع فرهنگی آموزشی امام رضا (ع) برگزار شد، اظهار کرد: تمام تلاش‌های محرم ما برای زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا است.
وی با بیان اینکه کار ما در راستای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در امتداد عاشورا است، افزود: دفاع مقدس در امتداد عاشورای حسینی است و کار ما نیز چنانچه با نیت صادق، عزم جزم و تمام وجود باشد کمتر از کار شهیدان نخواهد بود. باید کوشش کنیم تا در این عرصه ثبات قدم داشته باشیم و از تمام فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی که در اختیار است استفاده کنیم.
وی در ادامه گزارشی از روند راه اندازی دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و همچنین شکل گیری ساختار این دفاتر با استفاده از ظرفیت پیشکسوتان دفاع مقدس و جوانان بسیجی و آتش به اختیار ارائه کرد.
یوسفعلی‌زاده در ادامه احداث مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان، تعیین تکلیف احداث یادمان شهدای گمنام شهرستان ها، تدوین نقش عملکرد شهرستان ها در دفاع مقدس، تالیف آثار فاخر ادبی، حمایت از تولیدات هنری و سینمایی، نشر ارزش-‌های دفاع مقدس در فضای مجازی، پرداختن به نقش زنان، روحانیون و پیشکسوتان در دفاع مقدس را به عنوان اولویت‌های کاری دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی بر شمرد و در این خصوص تاکیدات و توصیه هایی را بیان داشت.
وی در ادامه به نزدیک شدن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و ابراز کرد: به منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس باید از گرامیداشت محرم و صفر الگو بگیریم چون دفاع مقدس و محرم با هم عجین است. هفته دفاع مقدس سال جاری نیز با دهه آخر محرم تقارن پیدا کرده است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس باید از ابزار و ظرفیت های مختلف استفاده کرد. باید تلاش کنیم که گرامیداشت این مناسبت پر رونق بماند.
وی پیروزی های جبهه مقاومت را تاسی به دفاع مقدس دانست و تاکید کرد: دفاع مقدس نقطه اوج انقلاب اسلامی است و نظام مقدس جمهوری اسلامی هنوز از این ذخیره استفاده می کند. برای گرامیداشت هفته دفاع قدس به عنوان نقطه اوج باید تحرک ویژه داشته باشید.
یوسفعلی‌زاده در پایان برگزاری شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس را در شهرستان ها در آستانه هفته دفاع مقدس برای استفاده از ظرفیت دستگاه ها و تشکل های مردم نهاد ضروری دانست.
ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.