عضو هیات نمایندگان اتاق مشهد گفت: موفقیت شما جوانان و نوجوانان به معنای کامیابی بخش صنعت و تولید ماست.

ایده های خلاقانه نسل جوان می تواند اقتصاد کشور را نجات دهد

به گزارش‌ قدس آنلاین ، رضا حمیدی در آیین اختتامیه فرهنگستان نوآوری و کارآفرینی دانش‌آموزی، پس از شنیدن ایده ها و ارائه شجاعانه و مسلط دانش آموزان ابراز خرسندی کرد و گفت: این مهارتی که در ارائه و بیان ایده هایتان دارید، توان شما را در زندگی افزون تر می کند و بینش شما را نسبت به ظرفیت هایتان ارتقا می بخشد.

عضو هیات نمایندگان اتاق مشهد افزود: نقاط قوت بالقوه ای در شخصیت هر فردی وجود دارد که به مدد آموزش ها تقویت و بالفعل می شود. بنابراین قدر این تغییر و تحول مثبت را بدانید، می‌توانید این اشتیاق، کنجکاوی و تکاپویی که دارید را برای کمک به ما صنعتگران به کار بگیرید و ایده های خلاقانه شما، بستر اتفاقات خوبی باشد. 

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین بخش‌های تولید، عرصه فروش و توزیع محصولات است، افزود: رصد کنید و ببینید که صنعتگر با چه چالشی رو به روست، کارگر از چه مشکلی رنج می برد، مصرف کننده چه نیاز و تقاضایی دارد و ایده هایتان را در مسیر پاسخگویی به این تقاضاها هدایت کنید.

حمیدی افزود:بر این باورم که موفقیت شما جوانان و نوجوانان به معنای کامیابی بخش صنعت و تولید ماست. هر چه شما بیشتر توفیق پیدا کنید، محصول ایرانی، بازار بهتر و مصرف کننده بیشتری خواهد داشت، ایده های شما می تواند به اقتصاد کشور مدد برساند و از این منظر، شما در جبهه اقتصاد به مثابه یک سرباز انجام وظیفه کرده اید. 

حمیدی در بخش دیگری از سخنانش به علت ورود خود به چهار عرصه تولید فرش ماشینی، چرم، نان صنعتی و حوله گفت: سرآغاز حرکت من در هر کدام از این عرصه ها، ریشه در وطن‌پرستی‌ام داشت، دوست نداشتم بازار در انحصار کالای خارجی باشد، پس به تولید روی آوردم. زمانی که کار تولید را در کارخانه «فرش مشهد» پایه گذاشتم بیش از 98 درصد فرش ماشینی در ایران از بلژیک و ترکیه وارد می شد.

وی ادامه داد: در آن برهه مطلع شدم که بلژیکی ها نقشه های فرش اجداد ما را می برند و با آنها محصول برای بازار ایران تولید می کنند. در صنعت چرم هم اوضاع همین بود. ایران بهترین پوست گوسفند را دارد اما آن روزها، بخش دشوار پاکسازی چرم در ایران انجام می گرفت و سهم کارگر ایتالیایی و ترکیه‌ای چرم پاک شده ایرانی بود که با آن محصولاتی به نام برندهای خودشان می ساختند. خلاصه با خودم فکر کردم چرا ظرفیت داخلی‌مان نباید به ایجاد اشتغال برای کارگر ایرانی بدل شود. 

عضو هیات نمایندگان اتاق مشهد خاطرنشان کرد: در صنعت نان ماشینی بررسی کردم که در نانوایی سنتی 18 درصد آرد ضایع می شود و به همین خاطر وارد این عرصه شدم تا فناوری را به مدد بگیرم و مسیر تولید را اصلاح کنم. 

وی دلیل حضور خود در صنعت حوله را جلوگیری از واردات حوله از ترکیه دانست و افزود: اکنون 80 درصد حوله تولیدی کارخانه من صادر می شود.

ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.