۱۱ پایگاه اهدای خون در خراسان رضوی فعالیت می کنند که از این تعداد شش پایگاه در مشهد است و نیمی از این پایگاه‌ها در روز تاسوعا و عاشورا در طرح نذر خون حسینی فعال هستند.

پایگاه‌های اهدای خون مشهد در طرح نذر حسینی فعال هستند

به گزارش قدس آنلاین ، مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه امروز مشهد در حرم امام رضا (ع) با بیان این مطلب گفت: پایگاه‌ اهدای خون امام رضا (ع) واقع در ابتدای خیابان دانشگاه، پایگاه میدان شهرداری و پایگاه ثامن در مجاورت حرم امام رضا (ع) در روزهای تاسوعا و عاشورا صبح و بعد از ظهر پذیرای اهدای خون عزاداران حسینی هستند.

اسلامی افزود: تمام آزمایش‌های لازم بر روی ‌خون‌های دریافتی انجام می‌شود تا هیچ مشکلی در آنها نباشد و سپس آنها را به بیمارستان ها ارسال می کنیم.
وی اضافه کرد: پارسال از ۱۵۰ هزار نفر که به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه کردند و شرایط اهدای خون داشتند خونگیری انجام شد و از این افراد ۳۶۶ هزار کیسه خون و فرآورده‌های خونی تولید و به ۶۰ بیمارستان خراسان رضوی ارسال شد. 
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: پارسال به بیمارستان به امام رضا (ع) ۵۳ هزار کیسه خون و فراورده خونی ارسال شد و بیمارستان‌های قائم و رضوی نیز به ترتیب با دریافت ۴۲ و ۲۱ هزار کیسه و فرآورده‌ خونی در رتبه های بعدی قرار داشتند.
اسلامی افزود: هر عمل جراحی قلب به کیسه خون نیاز دارد و ما افرادی را می شناسیم که تاکنون ۱۹۲ بار اهدای خون انجام داده اند.

وی با اشاره به مشکلات سازمان انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: احداث ساختمان این اداره کل که به منظور توسعه و راه اندازی بانک جامع خون شرق کشور در خیابان سناباد مشهد در حال ساخت است در مدت زمان ۱۰ سال  فقط ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و این در حالی است که در اطراف این ساختمان در مدت کوتاهی چندین  ساختمان بانک ایجاد شده است لذا  از آستان قدس رضوی و دستگاه‌های مسئول می خواهیم که در تکمیل این ساختمان که نقش به سزایی در سلامتی شهروندان دارد به ما کمک کنند.

ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.