سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قوچان گفت: پروژه روشنایی تونل باجگیران از اعتبارات ملی ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به خود اختصاص داده که طبق وعده‌های پیمانکار این پروژه، حدود ۸ ماه دیگر روشنایی آن تکمیل می‌شود.

تونل باجگیران تا ۸ ماه دیگر به‌صورت کامل روشن می‌شود

سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قوچان با بیان اینکه اولین قرارداد برای روشنایی تونل باجگیران در سال ۹۳ بسته‌ شده است، گفت: اعتبار این قرارداد یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود که تنها ۴۵۰ میلیون تومان آن تخصیص یافت و همین امر موجب ناقص ماندن در ادامه پروژه شد.

به گزارش قدس آنلاین، محسن عطاریانی با یادآوری این مطلب که در قرارداد اولیه روشنایی این پروژه قرار بود هم‌زمان برق از سمت شمخال و دربادام تا پای تونل بیاید، افزود: پایه‌ها و ستون‌های برق گذاشته شد، ولی به خرید کابل و برق‌رسانی نرسید، حتی برخی لوازم نیز در داخل تونل کار گذاشته شد و تعدادی از چراغ‌ها نیز روشن است، ولی برخی از وسایل هم به‌مرورزمان سرقت شد.

وی با اشاره به پیگیری‌های اخیر انجام‌ شده و قول مساعد رئیس سازمان راهداری همراه با حمل‌ونقل جاده‌ای کشور و ابلاغ اعتبار ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی برای روشنایی این پروژه به‌صورت ملی، بیان کرد: مناقصات بالای ۳۰۰ میلیون تومان در اداره کل برگزار می‌شود که مناقصه این پروژه نیز برگزار و پیمانکار آن انتخاب شد و حدود یک ماه قبل نیز قرارداد بسته‌ شده است.

عطاریانی یادآور شد: حدود ۷۰ درصد این اعتبار به خرید تجهیزات روشنایی اختصاص پیدا می‌کند که پیمانکار نیز در حال خرید وسایل بوده و باید تجهیزات خریداری‌ شده به تأکید کارشناس برق اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی برسد.

سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قوچان بابیان این مطلب که قرارداد پیمانکار ۹ ماهه بوده و یک ماه آن تاکنون گذشته است، گفت: علاوه بر تأیید تجهیزات باید پلان ایمنی هم به تأیید پلیس‌راه خراسان رضوی برسد، چون هنگام کار باید قسمتی از مسیر مسدود شود که احتمال می‌رود از ابتدای مهرماه علناً کار تکمیل روشنایی این پروژه آغاز شود.

وی بیان کرد: از مردم به خاطر تأخیر در این پروژه و پیش آمدن مشکلات عذرخواهی می‌کنم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.