فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور صبح امروز در دیدار با خانواده محیط بان مرحوم احمد آساره در تربت حیدریه اظهار داشت: سرکشی و رسیدگی به وضعیت خانواده محیط بانان شهید و متوفی از اولویتهای یگان حفاظت محیط زیست کشور و مورد تأکید معاون رئیس جمهور و مقام عالی سازمان حفاظت محیط زیست کشور است.

رسیدگی و توجه به خانواده محیطبانان از اولویتهای سازمان است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، سرهنگ جمشید محبت خانی، در این دیدار که به همراه مدیر کل و جمعی از کارکنان حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی و با همراهی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان تربت حیدریه با خانواده مرحوم احمد آساره محیطبان خراسانی- که چندی پیش در اثر حادثه واژگونی خودرو جان خود را از دست داد، ضمن دلجویی از همسر و فرزندان آن محیطبان فقید گفت: صبر و بردباری خانواده محیطبانان شایسته تقدیر و افتخار است.

مشاور انتظامی رییس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن بررسی وضعیت معیشتی خانواده این محیط بان  مرحوم، پویایی و تنوع ارزشمند زیستی کشور را مرهون از خود گذشتگی، سخاوتمندی و تلاش شبانه روزی محیط بانانی دانست که با تمام وجود اهتمام در جهت حفظ محیط زیست را دراولویت قرارداده اند و از هیچ کوشش جهاد گونه ای برای حفظ این میراث گرانبهای طبیعی دریغ نمی کنند.

 این مقام مسئول محیطبانان جان برکف را الگویی از وظیفه شناسی و تعهد دانست و با لوح سپاس از خانواده صبور این محیطبان فقید خراسانی تجلیل کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در این ویژه برنامه، محیطبان احمد آساره را حاصل تربیت پدری دانست که باافتخار در عملیات کربلای پنج شلمچه جان خود را فدای حفظ اسلام کرده و به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

تورج همتی ضمن اشاره به اقداماتی که از سوی حفاطت محیط زبست استان در راستای حمایتهای مادی و معنوی از خانواده محیط بان مرحوم صورت پذیرفته است اظهار داشت: یگان حفاظت محیط زیست استان بواسطه جانفشانی های محیط بانانی بی ادعا همچون احمد آساره توانسته است عنوان برتر کشوری را به خود اختصاص دهد.

محیط بان مرحوم احمد آساره که از محیط بانان تربت حیدریه بود که دراثر سانحه رانندگی به دیار باقی شتافت. او متولد سال ۱۳۵۰ و فرزند شهید حسین آساره بوده و به مدت دوسال به حفاظت از تنوع زیستی منطقه  شکار ممنوع ژرف، در پاسگاه محیط بانی سریشا پرداخته بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.