۱۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶
کد خبر: 669684

دادگاه کیفری مکه با صدور رای اولیه در خصوص حادثه سقوط جرثقیل در مکه که منجر به کشته شدن ۱۰۷ حاجی شد ، عاملان این حادثه و شرکت پیمانکاری "بن لادن" را تبرئه کرد.

تبرئه عاملان سقوط جرثقیل مکه در دادگاه سعودی


بر اساس گزارش قدس آنلاین به نقل از  روزنامه "المدینه" عربستان سعودی، دادگاه کیفری مکه مکرمه در عربستان سعودی با صدور رای اولیه خود همه متهمین این قضیه به ویژه شرکت بن لادن را تبرئه کرده است.
این دادگاه مدعی شده که مسئولیت این حادثه برعهده هیچ یک از متهمین نیست زیرا قصور شرکت بن لادن یا دیگر متهمین در این حادثه ثابت نشده است بنابراین از این پس نیاز نیست این شرکت یا دیگر متهمین مبالغی را به عنوان دیه به خانواده قربانیان بپردازند.


دادگاه کیفری مکه اعلام کرده است که پنجشنبه هفته آینده حکم اولیه به دادگاه تجدیدنظر ارجاع داده می شود.
پیش تر همین دادگاه چند متهم وابسته به شرکت بن لادن را تبرئه کرده بود.


گروه ساخت و ساز بن لادن که متعلق به خانواده اسامه بن لادن سرکرده معدوم گروه تروریستی القاعده می باشد در ابتدا مسئول این حادثه معرفی شده بود اما هم اکنون با تبرئه همه متهمین، آب و هوا عامل این حادثه معرفی شده و دولت سعودی از مسئولیت این حادثه خونبار شانه خالی کرده است.
۱۱ سپتامبر (شهریور/مهر) ۲۰۱۵، کمی قبل از شروع مراسم حج، جرثقیلی در مسجد الحرام سقوط کرد که براثر این حادثه دستکم ۱۰۷ زائر کشته و حدود ۴۰۰ تن دیگر زخمی شدند. 

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.