افشاگر اسرار حاکمان سعودی معروف به مجتهد فاش کرد که ولی‌عهد سعودی دولت هادی را تحت فشار قرار داده است تا حزب الاصلاح را از دولت اخراج کرده و جای آن را به «جدایی‌طلبان» مورد حمایت امارات دهد.

افشاگر سعودی: محمد بن‌سلمان دولت هادی را غربال می‌کند

به گزارش قدس آنلاین «مجتهد» که به افشاگر اسرار خاندان سعودی معروف است، می‌گوید پادشاه عربستان سعودی از حوادث جنوب یمن هیچ اطلاعی ندارد و «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد او به دنبال پالایش در دولت مستعفی «عبد رَبِّه منصور هادی» است.

او طی سلسله توییت‌هایی جمعه (۱۵ شهریور) نوشت که مخالفت فرماندهان میدانی دولت هادی با این دولت، بن سلمان را مجبور کرده است که موضع خود در یمن را تغییر دهد.

او مدعی شد: «محمد بن سلمان به دولت "مشروع" [منصور هادی] تعهد داده است که همه مقرهای آن [در عدن و سایر شهرها] را بازگرداند مشروط بر اینکه این دولت، نیروهای [شورای] انتقالی جنوب را جایگزین نیروهای کادر [حزب] الإصلاح کند».

مجتهد می‌نویسد، ولی‌عهد سعودی  موافقت رهبران بازداشت شده در عربستان سعودی را تضمین کرده و تلاش دارد دایره موافقان با این طرح خود را به انواع لطایف الحیلی گسترش دهد.

یمنی‌ها بعد از حوادث عدن، جنوب عربستان را ترک کرده‌اند

افشاگر اسرار داخل سعودی می‌گوید نیروهای یمنی حاضر در مرز عربستان سعودی در جبهه «نجران» بعد از حوادث اخیر جنوب یمن، با درخواست «حمود سعید المخلافی»، یکی از رهبران یمنی مبنی بر ترک مرز عربستان و حرکت به یمن موافقت کرده و جبهه‌های «مأرب و تعز» را ترک و نیروهای سودانی و سعودی را در این مناطق ترک کرده‌اند.

مجتهد می‌گوید انصارالله یمن از این فرصت استفاده کرده و به نیروهای مذکور حمله کردند که بر اثر آن، 50 نفر از آن‌ها کشته و صدها نفر دیگر زخمی شدند. او ادامه داد، فرود موشک‌های یمنی بر سر سعودی‌ها در جبهه نجران، آن‌ها را شوکه کرده است.

راه‌اندازی رادیو جهت تبلیغ برای جدایی‌طلبان

بر اسای ادعای مجتهد، ولی‌عهد سعودی با اشاره «محمد بن زاید»، ولی‌عهد ابوظبی رادیو «العزم» را راه‌اندازی کرده تا به تبلیغ نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن که مورد حمایت امارات است، بپردازد و در مقابل حزب الإصلاح را که گفته می‌شود گرایش اخوانی دارد، تقبیح و تخریب کند. مجتهد می‌گوید بر خلاف میل بن‌سلمان، این تلاش‌های او نتیجه معکوس داشته است.

موضع واقعی محمد بن سلمان در مورد یمن چیست؟

فعال توییتری در مورد موضع واقعی ولی‌عهد سعودی در مورد حوادث اخیر یمن نیز نوشت که برای دریافت پاسخ این سؤال، از اطرافیان بن‌سلمان در این زمینه پرس‌وجو کرده و آن‌ها گفته‌اند:

یک، تفاهم با بن‌زاید [در یمن] سرنوشت‌ساز است و خللی در آن ایجاد نخواهد شد.

دو، بن‌سلمان همچنان از اینکه طرح بن‌زاید در یمن طرح اصلی است، رضایت دارد.

سه، حزب الاصلاح [در نظر بن سلمان] از [انصارلله] حوثی خطرناک‌تر است و نابودی این حزب مهمتر.

چهار، بن سلمان خیلی خوشحال است که اسرائیل با او در زمینه اهمیت نابودی حزب‌الاصلاح موافق است.

مجتهد در ادامه به حمله هوایی جنگنده‌های ائتلاف سعودی به زندانی در استان ذمار (غرب یمن) اشاره کرد و گفت که علت این حمله این بود که در این زندان، اسیرانی از دولت منصور هادی که اکثر آن‌ها عضو حزب‌ الاصلاح بودند، نگه‌داری می‌شد.

مجتهد می‌گوید ائتلاف سعودی از مختصات این زندان و افرادی که در آن بودند، اطلاع داشت و و این حمله عامدانه بود تا شمار زیادی از نیروهای این حزب کشته شود و این حمله هیچ ربطی به جنگ عربستان با انصارالله یمن و حملات پهپادی آن‌ها به پایگاه‌ها و فرودگاه‌های سعودی ندارد.

این افشاگر معروف نوشت که بن‌سلمان با این حمله که بر اثر آن ۱۲۳ نفر کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شده‌اند، از حزب الاصلاح «انتقام» گرفت.

شاه سعودی بی‌خبر است

مجتهد در پایان می‌نویسد بر خلاف آنچه در رسانه‌ها منتشر می‌شود، سلمان بن عبدالعزیز، شاه سعودی از حوادث یمن اطلاعی ندارد چه رسد به اینکه بخواهد در این خصوص موضعی اتخاذ کند.

نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن نوزدهم مرداد ماه بعد از چند روز درگیری با نیروهای دولت هادی، بر شهر عدن، پایتخت موقت این دولت سیطره پیدا کردند و درگیری‌ها به استان‌های دیگر نیز سرایت کرد و برخی شهرها و مناطق جنوب یمن به دست این شورا افتاد.

دولت هادی این حوادث را کودتای مشترک امارات و شورای انتقالی علیه خود خواند و از عربستان خواست برای عقب‌راندن نیروهای «جدایی‌طلب» وارد عمل شود. با این حال، ریاض نه تنها به درخوست این دولت وقعی ننهاد بلکه دیشب بعد از چند دور مذاکره، از طرف‌های درگیر به ویگه دولت هادی خواست «سریعا» و بدون هیچ پیش‌شرطی بر سرمیز مذاکره بنشینند و اختلافات خود را حل کنند.

دولت منصور هادی اعلام کرده بود که هر مذاکره‌ای با شورای انتقالی منوط به عقب‌نشینی این نیروهای این شورا از مناطق تحت اشغالی است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.