خراسان شمالی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با فرارسیدن ماه محرم ۳۲ روحانی مبلغ اعزامی از حوزه‌های علمیه قم و مشهد به امامزادگان شاخص استان اعزام شدند.

۳۲ روحانی مبلغ به امامزاده های شاخص خراسان شمالی اعزام شدند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار داشت: امسال برای نخستین، طرح شمیم حسینی در استان خراسان شمالی هم‌زمان با سایر استان‌های کشور اجرا شد.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح حمایت از هیئت‌های مذهبی کشور به‌منظور تهیه اقلام خوراکی است افزود: در طرح شمیم حسینی موقوفاتی که در راستای اطعام و تعزیه‌داری بدون قید و شرط وقف شده‌اند با قیمت کمتر از قیمت واقعی و یا به‌صورت رایگان در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار داده می‌شود.

حجت‌الاسلام آسوده با بیان اینکه دهه محرم بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی مذهبی کشور محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: ماه محرم و عاشورای حسینی دارای آموزه‌های زندگی فراوانی بوده و به همین دلیل هم در حدود ۶۰ درصد از موقوفات کل کشور و استان مربوط به وقف درزمینهٔ ماه محرم و عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) است.

وی ادامه داد: به همین سبب این مراسم هرساله پذیرای عزاداران و شرکت‌کنندگان فراوانی بوده و با توجه به اینکه پذیرایی از عزاداران حسینی نیازمند بودجه فراوانی است، هیئت‌های مذهبی باید در این راستا حمایت شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی همچنین از اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ماه محرم امسال در این استان خبر داد و گفت: طبق روند هرسال، امسال نیز در ماه محرم و هم‌زمان با نماز مغرب و عشا در امامزادگان سراسر استان، طرح بصیرت عاشورایی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای طرح بصیرت عاشورایی در آستان امامزادگان، تبدیل این بقاع متبرکه به قطب فرهنگی منطقه است، تصریح کرد: در این طرح شعار «کِرامَتُنا الشهادهٔ» به‌عنوان شعار اصلی و محوری در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری شام غریبان و طرح تجمعی «لبیک یا حسین»، از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی است، تصریح کرد: طرح تجمع «لبیک یا حسین» در دومین روز از ماه محرم و در آستان مقدس امامزادگان استان برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.