گیلان- رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: توسعه مکانیزاسیون منجر به ارتقای بهره وری تولید، کاهش سختی کار، افزایش درآمد کشاورزان می شود.

افزایش درآمد کشاورزان دستاورد توسعه مکانیزاسیون در گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی گیلان ، مکانیزاسیون شرط اساسی گذر از مرحله کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن است. تأمین غذای مورد نیاز جمعیت رو به رشد فعلی و به طور کلی، تأمین امنیت غذایی کشور با روشهای سنتی امکان پذیر نیست .

امروزه نقش و جایگاه مکانیزاسیون در چرخه تولیدات محصولات کشاورزی امری است که همگان بر آن وقوف کامل دارند. از اینرو، مکانیزاسیون همواره در برنامه ریزی های کلان بخش کشاورزی مدنظر تمام برنامه ریزان زیر بخش های کشاورزی و تحقیقاتی قرار داشته است.

از آنجایی که بخش کشاورزی به عنوان بزرگترین متولی تولید، تأمین مواد غذایی و امنیت غذایی است لذا نیاز به افزایش تولید در این بخش وجود دارد که منوط به تکنولوژی و سطح مکانیزاسیون است.

مکانیزاسیون اثرات بسیار مثبتی در تولید محصولات کشاورزی دارد و موجب افزایش تولید محصولات کشاورزی می شود.

علی در جانی رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، نیز با بیان اینکه گیلان استانی کشاورزی است، گفت: همواره کاهش هزینه تولید قیمت محصولات کشاورزی یکی از اولویت های کاری سازمان جهاد کشاورزی گیلان است.

وی افزود: یکی از راهکارهای کاهش هزینه تولید محصولات کشاورزی، استفاده از مکانیزاسیون است.

درجانی با اشاره به اینکه کاهش صعوبت کاری و انجام به موقع عملیات کشاورزی و مدیریت در مصرف نهاده های کشاورزی از اثرات مکانیزاسیون و توسعه آن در بخش کشاورزی است ، گفت: خوشبختانه در حوزه مکانیزاسیون استان اتفاقات مثبتی روی داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: گیلان رتبه نخست جذب خط اعتبار طرح توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور را کسب کرده است .

درجانی افزود: تاکنون بیش از ۳۹۰میلیارد ریال معادل ۵۳ درصد اعتبار تخصیصی از محل خط اعتباری طرح توسعه مکانیزاسیون کشاورزی جذب شده است.

وی توسعه مکانیزاسیون کشاورزی را در سال های اخیر دارای رشد مناسب دانست و گفت: از جمله برنامه های مهم سازمان توسعه مکانیزاسیون به منظور ارتقای بهره وری تولید، کاهش سختی کار، افزایش درآمد کشاورزان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.