ابراهیم العرادی گفت: آل خلیفه روبه زوال است همانطور که صدام در عراق و شاه پهلوی در ایران از بین رفتند؛ چرا که سرنوشت ستیزه جویان با امام حسین(ع) نابودی است.

آل خلیفه علیه امام حسین(ع) اعلام جنگ کرده است/ فرجام مخالفت با اندیشه های عاشورایی جز زوال نیست

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، هر ساله با آغاز ماه محرم محبان اهل بیت و امام حسین(ع) در سراسر جهان باپرپایی مراسم عزاداری، سخنرانی و مرثیه سرایی یاد شهدای کربلا و واقعه بزرگ عاشو را را احیا می کنند.

بحرین نیز با جمعیت حداکثری شیعه یکی از کشورهایی است که مردم آن دهه اول ماه محرم را به سوگواری برای امام حسین(ع) و احیای آموزه های عاشورایی می پردازند و با الهام از مبانی قیام حسینی انقلاب خود را آغاز کردند.

اما رژیم آل خلیفه حاکم بر بحرین که عزاداری ماه محرم و تاسی مردم این کشور از اندیشه های عاشورایی در ظلم ستیزی، عدالتخواهی و مقابله با ظالم را خطری علیه خود می بیند هرساله نیروهای امنیتی را به سراغ هیئت ها و دسته های عزاداری می فرستد و بسیاری از خطبا و مداحان را بازداشت می کند.

امسال نیز به مانند سال های گذشته نیروهای امنیتی آل خلیفه از آغاز ماه محرم تعدادی از خطبا و مداحان را احضار، بازداشت و بازجویی کرده اند و محدودیت های شدیدی را علیه هیئت های عزاداری اعمال می کنند.

«ابراهیم العرادی» رئیس دفتر سیاسی ائتلاف ۱۴ فوریه و معارض بحرینی در گفتگو با خبرنگار گروه بین الملل قدس آنلاین تصریح کرد: بازداشت علما و مداحان اهل بیت(ع) و اعمال محدودیت های شدید علیه آنها از سوی رژیم آل خلیفه اقدامی تازه نیست، ولی پس از آغاز انقلاب 14 فوریه تشدید و بر میزان خشونت آن افزوده شده است و آل خلیفه با این اقدامات به دنبال آن است تا اراده حسینی و عاشورائی مردم بحرین را سست کند.

ابراهیم العرادی افزود: رژیم آل خلیفه به حمایت خود از رژیم صهیونیستی تصریح  و با امام حسین(ع) اعلام جنگ کرده است. اکنون تعداد زیادی از خطبا و مداحان اهل بیت(ع) در بازداشتگاه هستند که هیچ گناهی جزء مرثیه سرایی برای امام حسین(ع) ندارند. این سیاست قدیمی حاکمان آل خلیفه است و مدت هاست که ملت خود را سرکوب می کند.

رئیس دفتر سیاسی ائتلاف ۱۴ فوریه بحرین با اشاره به اینکه مقامات آل خلیفه از شعایر حسینی و تفکر عاشورایی هراس دارند تاکید کرد: آنها می دانند که مردم بحرین شالوده و مبانی انقلاب خود را از اندیشه امام حسین(ع) و نهضت عاشورا برگرفته است و امام حسین(ع) الگوی بی بدیل آزادی خواهی و ظلم ستیزی است و شعار ماه محرم مقابله با ظالمان و تسلیم نشدن مقابل زورگویان است، بنابراین رژیم آل خلیفه که می داند مردم بحرین با تمسک به این اصول حقوق خود را مطالبه و خواستار اجرای عدالت در کشور هستند، می کوشد تا با بازداشت خطبا و مداحان و اعمال محدودیت علیه شعایر مذهبی و نمادهای عاشورایی در ماه محرم مانع از مطالبه گری مردم شود و علیه امام حسین(ع) اعلام جنگ کند، غافل از آنکه هرکه مقابل حسین(ع) بایستد ریشه خود را می کند.

وی با تاکید براینکه اینگونه اقدامات ذره ای اراده مردم بحرین را در ایستادگی برابر ظلم و محبت به امام خود سست نخواهد کرد افزود: اینگونه اقدامات آل خلیفه قطعا نتیجه عکس خواهد داشت؛ اگر به گذشته نگاه کنیم افراد بسیار زیادی را می بینیم که بازداشت و یا حتی کشته شده اند و سال های زیادی در زندان ها بوده اند اما همه اینها حتی باعث تضعیف روحیه و ترس مردم نشده و می بینیم که هر سال مصمم تر و با شوق بیشتر مراسم عزاداری محرم را برپا می کنند و از مطالبه حقوق حقه خود عقب ننشسته اند و برعکس، صدای حسینی امروز بلندتر از هر زمانی به گوش می رسد و آل خلیفه روبه زوال است همانطور که رژیم بعث و صدام در عراق و شاه پهلوی در ایران از بین رفت؛ چرا که سرنوشت ستیزه جویان با امام حسین(ع) نابودی است.

ابراهیم العرادی در پایان به جنبه حقوقی و مخالف آزادی حقوق دینی این اقدام آل خلیفه پرداخت و تاکید کرد: کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس و فرانسه که همواره ادعای دموکراسی و حقوق بشر داشته اند، امروز این اتفاقات را مشاهده می کنند، اما نه فقط هیچ اقدامی علیه آن انجام نمی دهند بلکه از آن و این رژیم دیکتاتور حمایت هم می کنند، سازمان های حقوق بشری نیز نقض آشکار حقوق بشر را می بینند ولی سکوت کرده اند، چراکه رژیم آل خلیفه خواسته های آنها را پذیرفته و از صهیونیست ها حمایت می کند؛ این سیاست کشورهای استکباری است که حقوق بشر برایشان مهم نیست و تنها از آن به عنوان ابزاری برای تحقق اهدافشان استفاده می کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدی ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
    0 0
    ال خلیفه و ال سعود با همدستی با شیطان، در مقابل پیامبر عظیم الشان اسلام ایستاده اند ، پیامبر اکرم (ص) به سایر ادیان الهی بیشترین احترام را قایل بودند و آیا اعمال سردمداران امریکایی و صهیونیسمی در کشتار مردم و تقابل ادیان و کشتار انسانیت درست است؟!