هم زمان با هفتمین روز از ماه محرم الحرام سوگواره «احلی من العسل» در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

سوگواره «احلی من العسل» در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، در هفتمین روز از ایام عزا و سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) رواق بزرگ امام خمینی حرم مطهر رضوی میزبان هزاران نوجوان دانش‌آموز پسر از هیئات مذهبی مختلف شهر مقدس مشهد بود که همنوا با شهید نوجوان کربلا حضرت قاسم بن الحسن(ع) فریاد «لبیک یا حسین» سر دادند.

در این سوگواره و اجتماع عظیم دانش‌آموزان که با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی در بین قشر نوجوان برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین حلواییان به ایراد سخنرانی پیرامون تبیین وظایف نوجوانان در برابر ارزش‌های اسلامی و انقلابی پرداخت.

وی برگزاری مراسم «احلی من العسل» را جشن تکلیف دانش‌آموزان نوجوان دانست و اظهار کرد: نوجوان انقلابی امروز تربیت یافته مکتب سیدالشهدا(ع) است و کسانی که تربیت شده این مکتب هستند هرگز ابزار دست دشمنان و تابلوی تبلیغاتی آن ها نخواهند شد.

حلوائیان افزود: نوجوان انقلابی در این مراسم با امام حسین(ع) عهد و پیمان می‌بندد تا پیرو این مکتب باشد. یک نوجوان انقلابی رنگ و بوی قاسم بن الحسن(ع) دارد و مانند او دلش سرشار از عشق به ولایت و جهاد و شوق شهادت است.

وی افزود: نوجوان تربیت یافته مکتب سیدالشهدا(ع) بازوی پرتوان ولایت است و همان طور که شهدای دوران دفاع مقدس رفتند و جان خود را فدای دفاع از ولایت و از ارزش‌های دینی کردند یک نوجوان انقلابی و متعهد نیز باید خود را برای جهاد و مبارزه آماده کند.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: هر نوجوان باید با آگاهی از وضعیت جامعه تشخیص بدهد که در کجا نیاز به کار فرهنگی هست و با انجام وظیفه در آنجا پرچم سیدالشهدا(ع) را بلند کند تا در زمره اصحاب آخرالزمانی امام حسین(ع) و یاوران واقعی ولایت قرار بگیرد.

گفتنی است؛ اجرای عزاداری، سوگواری و سینه زنی توسط ذاکران و مداحان اهل‌بیت(ع) از دیگر برنامه‌های این مراسم با شکوه در حرم مطهر رضوی بود و مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) چون عرب‌خزایی، سید مهدی اسماعیلی، محمدعلی کامل و سید امیر احمدنیا در این مراسم به اجرای مرثیه‌سرایی و عزاداری پرداختند.

یادآوری می شود؛ عبارت «احلی من العسل» پاسخ حضرت قاسم‌بن‌الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارشان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است وقتی پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان ۱۳ ساله گفت مرگ در نزد من، شیرین‌تر از عسل‌(احلی من‌العسل) است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.