بنیاد نووُ از جمله مجموعه‌های صهیونیستی مستقر در آمریکا است که در حوزه تغییرات اجتماعی و جنبش سازی علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.

«سربازان تغییر» چگونه کار می‌کنند؟/ بنیاد آمریکایی به دنبال اهداف ضد امنیتی

قدس آنلاین: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب چندی پیش در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت به جایگاه و جبهه جنگ فرهنگی دشمن اشاره و تاکید کردند: «در موضوع فرهنگ با حمله همه جانبه و جبهه وسیع بیگانگان مواجه هستیم، دشمنان نظام اسلامی صراحتاً می گویند که غلبه بر جمهوری اسلامی و حاکمیت اسلام با جنگ نظامی و تحریم اقتصادی امکان پذیر نیست و باید با نفوذ فرهنگی و تاثرگذاری بر ذهن ها و مغزها و تحریک هوس ها به این هدف رسید. برخی اقدامات ضدفرهنگی سازمان یافته اما پنهان در جامعه اند.»

با در نظر گرفتن این جبهه باید به مرکز فرماندهی، قرارگاه ها، مجموعه های فرماندهی و سربازان اجرایی آن در نیز توجه کرد و با توجه به محوریت دولت آمریکا در ایجاد ساختار و جبهه فرهنگی علیه جمهوری اسلامی ایران باید توجه ویژه ای به مجموعه های اقدام کننده در این حوزه شود.

خاصیت جنگ و نفوذ فرهنگی برای پوشش مسائل ضدامنیتی و سازمان یافتگی و ناپیدا بودن اقدامات اثرگذار در این حوزه است. به جرأت می توان اذعان کرد که در این جنگ فرهنگی سربازانی تربیت می‌شوند که آگاهانه و ناآگاهانه در مسیر ایجاد«تغییرات اجتماعی پایدار» در جمهوری اسلامی ایران قدم برمی دارند.

از جمله مجموعه های صهیونیستی مستقر در آمریکا که در حوزه تغییرات اجتماعی و جنبش سازی بر علیه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند، بنیاد نووُ (NOVO FOUNDATION) است که از پروژه‌های تعریف شده مورد ارتباط خود سالیانه بین ۱۵۰ هزار تا ۲ میلیون دلار حمایت مالی می‌کند.

بررسی اهداف و برنامه های این بنیاد نشان می دهد که قرارگاه فرهنگی دولت آمریکا در ذیل وزارت امورخارجه این کشور، با چه پوشش هایی به دنبال تربیت «ماموران تغییرات اجتماعی» در سایر کشورهاست.

کارویژه اقدامات بنیاد نووو حمایت از مجموعه های فعال در حوزه زنان است. بخشی از اهداف بنیاد نووو را که در سایت رسمی این بنیاد موجود است به شرح زیر است.

- ما به دنبال دنیایی هستیم که بر اساس همکاری و مشارکت مدنی پارادایم های قدیمی را در مورد خشونت و سلطه دختران زنان تغییر دهد.

- محوریت رهبریت افرادی که هر روز با بی عدالتی زندگی میکنند، قدرتمندترین راه برای ایجاد تغییر و تحول است، ما معتقدیم که بهترین راه حل  برای ایجاد چالش جامعه از طریق این افراد حاصل می شود. ما از جنبش های اجتماعی پشتیبانی می کنیم که منجر به ایجاد تغییرات اجتماعی پایدار شود.

- ما مسیرهایی را دنبال می کنیم که دیگران قادر به رفتن آن نباشند.از طریق مجموعه های همراه خود تلاش می کنیم فضایی را برای خلاقیت، سرنوشت سازی و ایجاد تفکر غیرمذهبی به وجود آوریم.

- ما بر روی راه حل های بلندمدت متمرکز هستیم و با کسانی که با اقتخار از تغییرات اجتماعی دفاع می کنند حمایت می کنیم.

- ما ماموریت خود را به دقت دنبال می کنیم و تلاش می کنیم که منابع ما به ایجاد شرایطی ماندگار برای تغییرات اجتماعی کمک کند.

- افرادی که پروژه های ما را انجام می دهند به دنبال دستیابی به اصلاحات اساسی در سیاست داخلی، انجام کار سازماندهی در جامعه و هدایت تلاش های آگاهی بخش برای پایان دادن به خشونت علیه دختران و زنان هستند. ما بخشی از یک تلاش جهانی برای ارزش گذاری و توانمندسازی دختران و زنان هستیم.

- برای پایان دادن به خشونت علیه زنان از طریق دو برنامه عملی می کنیم:تغییرات اجتماعی برای پایان دادن به خشونت به منظور تقویت ظرفیت مدافعان و سازمان فعال در این حوزه و همچنین پشتیبانی از جنبش سازی در راستای اهداف بنیاد.

روند این بنیاد نشان می دهد که اهداف گسترده امنیتی با پوشش مسائلی مانند «توانمندسازی زنان» در ایران دنبال می شود. اگر شاخص‌هایی که در حوزه فعالیت های مجموعه هایی از این دست را مد نظر قرار دهیم، متوجه می‌شویم که سمن ها و مجموعه های زیادی در داخل کشور در جبهه فرهنگی تخاصم علیه جمهوری اسلامی ایران در حال فعالیت اند.

بررسی اسناد درونی بنیاد نووو به حمایت این موسسه از چندین مجموعه فعال در ایران اشاره دارد که یکی از آنها بنیاد «ا.م» است. اخذ بیش از۱میلیون و ۳۵۰ هزار دلار در سال‌های اخیر تنها گوشه از حمایت های صورت گرفته دولت آمریکا در یک پروژه امنیتی حوزه زنان در جمهوری اسلامی ایران است.

گفتنی است گردانندگان اصلی این بنیاد در لندن به سر می برند و این در حالی است که فعالیت «ا.م» توسط دستگاه قضایی متوقف شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.