فرمانده انتظامی خراسان رضوی از کشف محموله عتیقه دوران هخامنشی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در جغتای خبر داد.

کشف عتیقه‌های ۵۰ میلیاردی دوران هخامنشی
کشف عتیقه‌های ۵۰ میلیاردی دوران هخامنشی

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار محمد کاظم تقوی گفت: در پی اقدامات اطلاعاتی و با ردزنی‌های گسترده سرنخ‌هایی از قاچاق محموله عتیقه‌های باستانی در جغتای به‌دست آمد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: با توجه به اهمیت موضوع دستورات لازم برای بررسی این پرونده صادر شد و فرماندهی انتظامی شهرستان جغتای به‌طور ضربتی وارد عمل شد.

وی خاطرنشان کرد: پلیس در این عملیات ۲ فرد سودجو که در یکی از واحدهای صنفی شهر جغتای در زمینه قاچاق اشیاء عتیقه فعالیت داشتند را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی در بازرسی از واحد صنفی آن‌ها ۲۲ قطعه عتیقه دارای ارزش فرهنگی و تاریخی مربوط به دوره هخامنشیان را کشف کرد.

تقوی اظهار کرد: اشیاء عتیقه کشف شده، شامل ۴ قطعه مجسمه به‌صورت استوانه‌ای شکل، سکه، قفل سنگی شکل، استوانه سنگی، سنگ سفید، یک رشته دستبند پولکی طلایی رنگ، ۶ قطعه سنگ فیروزه‌ای رنگ کوچک و ۷ قطعه پوست چرمی است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با بیان  اینکه بر اساس اعلام نظر اولیه کارشناسان میراث فرهنگی ارزش ریالی اشیاء عتیقه کشف شده ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: ۲ متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.