معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌رضوی گفت: این اداره، ۱۲۰۴ کلاس برای سال تحصیلی جدید به آموزش و پرورش خراسان‌رضوی تحویل می‌دهد.

تحویل یک هزار و ۲۰۴ کلاس به آموزش و پرورش خراسان‌رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا خدادادی اظهار کرد: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌رضوی با اجرای ۲۹۳ طرح مدرسه سازی با زیربنای ۱۴۵ هزار و ۱۹۷ مترمربع، ۱۲۰۴ کلاس ساخته شده را تحویل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی می‌دهد.

وی ادامه داد: در این تعداد کلاس نوساز که با هزینه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ساخته شده، حدود ۶۰ هزار دانش‌آموز تحصیل خواهند کرد.

خدادادی افزود: هم اینک هیچ مدرسه خشتی و گلی در سطح استان خراسان‌رضوی نداریم و تنها مدرسه خشتی باقی مانده در یکی از مناطق عشایری خراسان‌رضوی، چند روز پیش تخریب و یک کانکس جایگزین آن شد و جشن حذف مدارس خشتی وگلی به زودی در خراسان‌رضوی برگزار خواهد شد.

وی گفت: در مناطقی که از نعمت گاز برخوردارند بخاری‌های نفتی از تمامی مدارس آن مناطق برچیده و مدارس مزبور به سیستم گرمایشی بخاری گازی یا موتورخانه مرکزی شوفاژ مجهز می‌شوند.

خدادادی با اشاره به اینکه آمار جمعیتی متغیر یا رو به رشد است از مدیران ادارات مناطق ۴۷ گانه آموزش و پرورش خراسان‌رضوی خواست تا آمار شاخص‌های خود را با هماهنگی ادارات کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، آموزش و پرورش و مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌رضوی به‌روز کنند تا در تخصیص اعتبارات، حق اعتبارات منطقه آن‌ها ادا شود.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌رضوی از شوراهای اسلامی و دهیاران نیز خواست چنانچه مدرسه خشتی و گلی در منطقه خود سراغ دارند، اعلام کنند تا آن مدرسه تخریب و با شیوه جدید بازسازی گردد و یا کانکس به جای آن مستقر شود.

سرانه کلاس در خواف ۳ و ۸ دهم متر مربع است

خدادادی بیان کرد: هرگاه صنعت به کمک فرهنگ می‌آید خیر و برکت در پی دارد؛ از ۲۹۳ طرح مدرسه در حال ساخت در خراسان‌رضوی، ۱۵ طرح با ۶۸ کلاس متعلق به خواف است که تعدادی از این مدارس توسط شرکت‌های صنعتی و معدنی ساخته و تجهیز می‌شود.

وی ادامه داد: سرانه کلاس یا سهم هر دانش‌آموز از فضای آموزشی در خواف ۳ و ۸ دهم متر مربع است که این رقم در میانگین استانی ۴ و ۲ دهم متر مربع و در سطح کشور ۵ و ۲ دهم متر مربع و استاندارد آن ۸ متر مربع است یعنی فاصله میانگین خواف با استان ۴ دهم و کشور ۵ و ۲ دهم و تا استاندارد ۴ و ۲ دهم متر مربع است.

خدادادی اعلام کرد: تراکم دانش‌آموزی در هر کلاس خواف ۲۰ و ۷ دهم نفر، میانگین استان خراسان‌رضوی ۲۴ نفر و میانگین استاندارد ۱۶ نفر دانش‌آموز است.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌رضوی اظهار کرد: شهرستان خواف از لحاظ تراکم دانش‌آموزی نسبتا خوب است اما پراکندگی دانش‌آموزی دارد.

مدارس شهرستان خواف با حضور بالغ  بر ۳۰ هزار دانش‌آموز در مهرماه بازگشایی خواهند شد.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.