نشریه روسی «لنتا» از اعزام صدها سرباز از روسیه به استان ادلب واقع در شمال سوریه خبر داد.

اعزام صدها سرباز روس به استان ادلب سوریه

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، نشریه روسی «لنتا» نوشت: صدها سرباز روس که متعلق به پیمانکار نظامی خصوصی «ایوگنی پریگوشین» (Yevgeny Prigoshin) روسیه بودند به استان ادلب سوریه اعزام شدند.

طبق گزارش این نشریه، این طرح شامل اعزام گروه‌های ۵۰ نفره با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه است و هدف اصلی عملیات آن‌ها شرکت در نبردهای خیابانی برای پاکسازی شهرهای استان ادلب از معارضان و عناصر تروریستی است.

در بخشی از گزارش این نشریه آمده است: «ادلب فقط با حضور صدها هزار غیرنظامی در منطقه تحت کنترل قرار می‌گیرد. پس از تخلیه آن‌ها، عملیات نظامی علیه شبه نظامیان به روشی کاملاً متفاوت می‌تواند ادامه یابد. ارتش عربی سوریه همه عملیات‌های تهاجمی در استان ادلب را متوقف کرده است، زیرا آن‌ها با پیشنهاد نیروهای مسلح روسیه برای آتش بس موافقت کرده‌اند. با این حال، آتش بس جدید در استان ادلب مشروط به منحل شدن گروه تروریستی هیات تحریرالشام است.»

در حالی که ارتش سوریه حمله زمینی خود را متوقف کرده است، آن‌ها به حملات توپخانه‌ای به مواضع هیات تحریرالشام در جنوب و غرب ادلب ادامه می‌دهند. در صورت باقی ماندن تحریرالشام در خط مقدم استان ادلب، ارتش سوریه به احتمال زیاد حمله خود را از سر خواهد گرفت و تمامی توافق‌ها در خصوص آتش بس رد می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.