نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأکید کرد: گام سوم ایران در کاهش تعهدات برجامی را نباید حادثه‌ای غم‌انگیز دانست و این تصمیم‌گیری علامت دوباره‌ای درباره لزوم توازن منافع در چارچوب توافق هسته‌ای است.

گام سوم ایران ارسال علامتی قاطع برای اروپاست

قدس آنلاین: به گزارش خبرگزاری «تاس»، "میخائیل اولیانوف" نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، از جمله آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که تصمیم ایران برای استفاده از سانتریفیوژهای جدید را نباید مسئله‌ای غم‌انگیز ارزیابی کرد، این اقدام همچنان تحت نظارت آژانس قرار دارد و ارسال علامت مجددی از سوی تهران درباره ضرورت ایجاد توازن منافع در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای این کشور است.

این دیپلمات در صفحه توئیتر خود نوشت: «تصمیم‌گیری ایران برای استفاده از سانتریفیوژهای بیشتر را نباید بیش از اندازه غم‌انگیز ارزیابی کرد. البته باید قبول کرد که این اقدام خارج از توافقات در چارچوب برجام است، ولی همچنان تحت کنترل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد و هیچ تهدیدی در این رابطه وجود نخواهد داشت. این اقدام مقامات تهران تنها یک ارسال علامت قاطع در این باره است که لازم است تا توازن منافع در چارچوب توافقنامه هسته‌ای برقرار شود».

لازم به یادآوری است؛ "بهروز کمالوندی" سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که تهران روز جمعه یک زنجیره شامل 20 سانتریفیوژ نسل جدید "IR-6" برای غنی‌سازی اورانیوم را مورد بهره‌برداری قرار داده و در ادامه نیز زنجیره‌ای شامل 30 سانتریفیوژ "IR-6" و همچنین شامل 20 سانتریفیوژ "IR-4" را نیز راه‌اندازی خواهد کرد. به‌گفته وی، مرحله سوم کاهش تعهدات ایران در چارچوب توافقنامه هسته‌ای، اهمیت ویژه‌ای دارد، برای اینکه فعالیت‌های تحقیقاتی در عرصه انرژی اتمی دیگر هیچ محدودیتی نخواهند داشت.

انتهای پیام/+

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.