مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حضرت عباس (ع) در شرایط تحریم با تمام قوا در خدمت امام زمان خود بود و ما هم باید از این مسائل درس گرفته و مطیع امام زمان خود باشیم.

باید از ولایت مداری حضرت عباس (ع) در شرایط تحریم آب درس گرفت

به گزارش قدس آنلاین، برنامه "صبح و گفتگو" ویژه ماه محرم در ارتباط تلفنی با حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آنتن رادیو گفت وگو پخش شد.

حجت الاسلام ارزانی در برنامه "صبح و گفتگو" اظهار کرد: ما در فرازی از زیارت حضرت ابوالفضل العباس (ع) می خوانیم " السلام علیک ایها العبد الصالح المطیع لله و لرسوله" سلام بر کسی که مطیع خدا و مطیع رسول خداست.

وی افزود: آنچه که در سیره حضرت بسیار مشهود و زبانزد خاص و عام است شجاعت، فتوت، ایثار، جوانمردی و ادب است؛ دقیقا همان مسائلی که ما در جامعه امروز شدیداً به آن ها نیاز داریم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: حضرت عباس (ع) از زمان حرکت از مدینه تا کربلا در کنار امام حسین (ع) بودند و در عصر تاسوعا نیز امان نامه را نپذیرفتند ، درحالی که امان نامه، یک فرصت استثنایی و طلایی برای ایشان بود. حضرت در روز عاشورا نیز تا آخرین لحظه در کنار سیدالشهدا (ع) حضور داشتند و مجاهده و شجاعت ایشان در زمانی که از سوی امام مأمور به آوردن آب شدند زبانزد است.

حجت الاسلام ارزانی بیان داشت: حضرت عباس (ع) هم اکنون نه تنها الگو و محبوب شیعیان بلکه محبوب جهانیان است و افرادی که ایشان را می شناسند ارتباط معنوی خاصی را با او برقرار می کنند.

وی همچنین ادب، ایثار، جوانمردی و فتوت را از شاخصه های زندگی حضرت ابوالفضل (ع) برشمرد و گفت: ارزش های اخلاقی متعلق به یک زمان خاص نیست و برای تمام زمان ها کاربرد دارد لذا وقتی از ادب حضرت صحبت می کنیم یعنی برای همه زمان ها کاربرد دارد و باید از آن پیروی کرد.

حجت الاسلام ارزانی در" مجله صبحگاهی" رادیو گفت وگو، تأکید کرد: ما باید با زندگی امامان معصوم (ع) و بزرگان دین همچون حضرت عباس (ع) آشنا شویم و به آنها تأسی کنیم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در پایان متذکر شد: حضرت عباس (ع) در شرایط تحریم با تمام قوا در خدمت امام زمان خود بود و ما هم باید از این مسائل درس گرفته و مطیع امام زمان خود باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.