یک کارشناس مسائل مذهبی گفت: باید برای سیدالشهدا(ع) با معرفت و اخلاص عزاداری کنیم.

عزاداری سیدالشهدا(ع) باید همراه معرفت باشد

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی یراقبافان با حضور در برنامه "شرح شیدایی" رادیو گفت وگو، امام حسین(ع) را محور وفاق عالم خواند و گفت: هر کس با هر رنگ و نژاد و قومیت و ملیت، برای سیدالشهدا(ع) عرض ادب می کند؛ به شرطی که امام حسین(ع) به قلب او نظر کند.

وی افزود:اگر امام حسین(ع) عنایت ویژه خود را به محبان نیفکند، عالم خالی از شور و شعور و شیدایی خواهد بود و فقط و فقط سیدالشهدا(ع) همگان را گرد هم جمع می کند.

یراقبافان ادامه داد:همه عالمیان سعی می کنند حداقل در دهه نخست محرم بر مصائب سیدالشهدا(ع) عزاداری کنند و بر خود واجب می دانم بر روح امام خمینی (ره) درود بفرستم که فرمودند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

این کارشناس برنامه های مذهبی افزود: اگر امام حسین(ع) نبود، معلوم نمی شد هم اینک کجا بودیم و چه می کردیم و اگر این لباس های  مشکلی را قبل از آغاز دهه محرم از دل صندوق خانه ها خارج نمی کردیم، معلوم نبود امروز جدا از این حال و فضا در کجای عالم نشسته بودیم.

یراقبافان به رادیو گفت وگو گفت: چند روز دیگر تا عاشورای حسینی باقی است و یادمان باشد، برای اباعبدالله الحسین(ع) با معرفت عزاداری کنیم.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین توحیدلو در این برنامه با بیان اینکه شیعیان همواره از اباعبدالله(ع) دم می زنند، اظهار کرد: حضرت مانند شمعی است که مردم دور آن جمع می شوند و بهره می گیرند.

وی با بیان اینکه اباعبدالله الحسین(ع) تک تک قدم های عزاداران را می خرد و همه مردم توان ورود به این کشتی نجات را دارند، افزود: دربِ هر حسینیه توسط اباعبدالله(ع) به روی مردم باز می شود و همه زیر این پرچم قرار می گیرند.

حجت الاسلام توحیدلو با بیان اینکه عشق سیدالشهدا(ع) در خانواده ها و در هیئت ها سینه به سینه به نسل ها انتقال یافته، اظهار کرد: ما همگی درپی عشق و آرامش هستیم. نام و یاد خداوند آرامش بخش ماست و اباعبدالله(ع) چنین آرامشی به ما عطا می کند.

این کارشناس حوزه خانواده گفت: امروز در جامعه ما اباعبدالله(ع) نقشی موثر دارد و یکی از نیازهای امروز خانواده ها، تربیت فرزند است. خانواده ها می خواهند فرزندان خود را حسینی تربیت کنند. در این میان به عقیده بنده ۴ نقش اصلی تربیتی وجود دارد.

حجت الاسلام توحیدلو افزود: ۶۰درصد الگوی فرزندان، مادران هستند و پدر تنها ۲۰درصد نقش دارد. در این میان مرحله سوم لقمه حلال و چهارم نیز جامعه است.

وی با بیان این مطلب ادامه داد: چرا وقتی نامی از عباس بن علی(ع) می شنویم، چشم ها خیس می شود؛ این روزنه عشق در مادر او است. از طرفی وقتی نام اباعبدالله(ع) به میان می آید، شیعیان دور هم جمع می شوند. یعنی یک پدر باید از خود بپرسد که آیا خواستار تربیت حسینیِ فرزندان هست یا خیر و بعد از آن به انتخاب همسر بپردازد.

حجت الاسلام توحیدلو افزود: مبحث چهارم جامعه است؛ در این میان نوجوانان چرا فریب می خورند! چون الگوی صحیحی از سیدالشهدا(ع) در اختیار ندارند. وقتی الگوی نفس، تکبر، منیت باشد،مشکلات در جامعه بروز می کند.

وی ادامه داد: شیعیان قرار است دامان اباعبدالله(ع) را بگیرند. همه ما نیز درپی این عشق هستیم. لذا پرچمی که بنام امام حسین(ع)برافراشته ایم، همه ما را شفا می دهد.

"شرح شیدایی" با اجرای پیام ابراهیم پور و تهیه کنندگی قاسم اورنگی روانه آنتن رادیو گفت وگو شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
    0 0
    احسنت ۶۰ درصد را قبول دارم