مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ناوگان خودرویی خود شامل انواع آمبولانسهای اورژانس و همچنین تکنسینهای فوریتهای پزشکی را برای ارائه خدمت به عزاداران حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورا در این کلانشهر بسیج کرده است.

ناوگان آمبولانس اورژانس مشهد در خدمت عزاداران حسینی

به گزارش قدس آنلاین، مدیر حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  گفت: ۳۲ دستگاه  آمبولانس، موتورآمبولانس و اتوبوس آمبولانس اورژانس ۱۱۵ همزمان با روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در مسیرهای منتهی به حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد مستقر می شوند.  

دکتر رضا وفایی نژاد افزود: بر این اساس ۲۸ دستگاه آمبولانس، سه موتورآمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس در ۲۸ نقطه اطراف حرم مطهر رضوی برای امدادرسانی به حوادث احتمالی و ارائه خدمات به زائران و مجاوران استقرار خواهند یافت.   پایگاههای اورژانس ۱۱۵ در اطراف حرم مطهر رضوی با همکاری دارالشفای حضرت رضا(ع) و پدافند غیرعامل آستان قدس رضوی طی ایام تاسوعا و عاشورای حسینی فعالیت دارند.

وی ادامه داد: در روزهای پایانی ماه صفر آتی نیز اورژانس ۱۱۵ خراسان رضوی متشکل از شش دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی مشهد، سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، تربت جام و گناباد خدمات خود را در سطح استان ارائه خواهد داد.

مدیر حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این مدت ۲۱۸ پایگاه اورژانس جاده ای و شهری مجهز به ۲۴۴ دستگاه آمبولانس، چهار فروند بالگرد امدادی، سه دستگاه موتورآمبولانس و  پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس فعال هستند.

وی افزود: همچنین در این چارچوب مرکز پایش مراقبتهای درمانی موسوم به ام. سی. ام. سی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بطور شبانه روزی به منظور هماهنگی، پذیرش و انتقال بیماران از مراکز درمانی سطح خراسان رضوی و  استانهای همجوار به مراکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی فعال است. مرکز عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مدت به منظور ثبت، مدیریت و پیگیری حوادث ویژه با تلفات بالا بطور ۲۴ ساعته فعالیت خواهد کرد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.