گیلان- فرماندار شهرستان رشت با اشاره به برگزاری تجمع عاشوراییان در پیاده راه فرهنگی رشت، گفت: هیات های عزاداری به جای اینکه در چندین نقطه از شهر پراکنده باشند، امسال در میدان شهدای ذهاب و پیاده راه فرهنگی شهر متمرکز می شوند.

برگزاری تجمع عاشوراییان در پیاده راه فرهنگی رشت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری رشت ، میرشمس مومنی زاده در جلسه ستاد اربعین شهرستان رشت ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار کرد: پیاده روی اربعین به کنگره عظیم جهان تشیع تبدیل شده و هر ساله هم بر شکوه و عظمت این کنگره افزوده شده که این حاصل تلاش و زحمات اعضای این ستاد است.

فرماندار شهرستان رشت خدمت به زائران امام حسین(ع) را مسئولیت خطیر عنوان کرد و افزود: این همایش بزرگ شیعی می تواند اثرات بزرگ سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و تبلیغی در عرصه بین المللی داشته باشد و موجب تقویت، یکپارچگی و انسجام بین مکتب شیعه در عرصه بین المللی شود و زمینه افزایش همگرایی و وحدت را در جهان تشیع فراهم کند.

مومنی زاده بیان کرد: اربعین حسینی در انتقال فرهنگ و مکتب عاشورا که اساسی ترین هدف و آرمان شیعیان است بسیار تاثیرگذار است، بنابراین هدفی را که دنبال می کنیم ادامه اهداف و آرمان شهداست. انتظار می رود که از همه ظرفیت های دولتی و مردمی برای برگزاری هر چه بهتر این کنگره عظیم جهان تشیع بهره گیریم.

وی ادامه داد: کمیته های هفتگانه فعال شود و بررسی و برنامه ریزی های خود را پیگیری کند و در جلسات آتی مسائل را اجرایی تر و دقیق تر دنبال کنیم و برای تامین امنیت، اسکان، حمل و نقل، تغذیه زائران نیازمند برنامه ریزی های لازم هستیم.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر مشارکت اصناف در کنار مشارکت های مردمی، تصریح کرد: همه عاشق اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) هستیم لذا باید برای تسهیل در حال زائران شان مجدانه تلاش کنیم؛ در راستای ساماندهی کمک های مردمی تلاش کنیم.

مومنی زاده با اشاره به برگزاری تجمع عاشوراییان در پیاده راه فرهنگی رشت، گفت: این تجمع خود شبه حج دیگری است، هیات های عزاداری به جای اینکه در چندین نقطه از شهر پراکنده باشند، امسال در میدان شهدای ذهاب و پیاده راه فرهنگی شهر متمرکز می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.