مدرس حوزه و دانشگاه گفت: سخنرانی‌ها و مداحی‌های مناسبتی که در ایام مذهبی صورت می‌گیرد باید توسط فردی عالم و آگاه باشد.

مداحی و سخنرانی مذهبی نیاز به آگاهی ازعلوم اسلامی دارد

به گزارش قدس آنلاین، سکینه نیک،  مدرس حوزه و دانشگاه گفت: بعضی از سخنرانی‌ها و مداحی‌هایی که در ایام محرم و صفر توسط برخی خانم‌ها در منازل و محافل انجام می‌شود، گاه بدون آگاهی کافی به علوم اسلامی است.

او افزود: یک مداح یا سخنران برای اینکه با ذهن و اعتقادات مردم سر و کار دارد، لازم است حداقل تا سطح ۲ حوزه تحصیل کرده باشد و از علوم اخلاق، فقه، تاریخ اسلام، تفسیر، نهج البلاغه، ادبیات عرب، و تاریخ اسلام تا حدودی آگاهی داشته باشد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه (س) افزود: مردم باید آگاه باشند و از سخنرانی که در مجالس خود دعوت می‌کند، کد طلبگی بخواهد و یا از دفتر تبلیغات یا سازمان تبلیغات استان درخواست سخنران کنند تا آن‌ها با توجه به مخاطبان، سخنران مناسب با آن فضا را بفرستند.
نیک ادامه داد: برخی از این سخنرانان یا مداحان معاند هستند و به نفع فرقه خاصی سخنرانی می‌کنند، آشنایی با معارف ما ندارند، لذا مردم باید به این نکات توجه کنند تا در جریان چنین افرادی قرار نگیرند.

او همچنین برخی دیگر از سخنرانان و مداحان ناآگاه را سودجو خواند که فقط به قصد کسب درآمد سخنرانی می‌کنند و از صدای خوش استفاده کرده تا به اهداف خود برسند.

نیک ادامه داد: این افراد ممکن است از احادیث ضعیف و یا جعلی استفاده کنند و یا احادیثی را روایت کنند که طرد شده باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.