همزمان با سالروز عاشورای حسینی مشهدالرضا(ع) یکپارچه غرق در ماتم و عزاست و تمامی شهر یکپارچه سیاهپوش شده است.

مشهدالرضا(ع) غرق در ماتم و عزا؛ بارگاه رضوی یکپارچه سیاهپوش است

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با سالروز عاشورای حسینی مشهدالرضا(ع) یکپارچه غرق در ماتم و عزاست و تمامی شهر یکپارچه سیاهپوش شده است.
از روزها قبل مشهد برای چنین روزی لحظه‌شماری می‌کرد تا در سوگ سید و سرور و سالار شهیدان در ماتم و عزاداری باشد و اینک روز موعود فرارسیده و شهر یکپارچه غرق در ماتم است.
دسته‌های مختلف عزاداری اینک در شهر مشهد مشغول زنجیرزنی و سینه‌زنی هستند و هر کدام با آئین و سنت‌های خاص خود در روز عاشورا به عزاداری می‌پردازند.
جمعیت زیادی از زائران در این روز با حضور در محلات مختلف شهر مشهد مشغول تماشای عزاداری مجاوران هستند و در این مراسم معنوی شرکت می‌کنند.
بخش عمده‌ای از دسته‌های عزاداری نیز در اطراف حرم منور رضوی حضور پیدا کرده‌اند و در این روز به عزاداری سرور و سالار شهیدان می‌پردازند.
پرچم‌های سیاه در گوشه و کنار شهر مشهد به علامت عزای سیدالشهدا(ع) برافراشته شده است و ایستگاه‌های متعدد صلواتی نیز که بخش عمده آنها مردم نهاد هستند و نوجوانان به عزاداران امام حسین(ع) خدمت‌رسانی می‌کنند در آن به چشم می‌خورند.
برنامه‌های متعددی نیز در سطح مساجد و محلات مشهدمقدس این روزها در حال برگزاری است و تا برگزاری مراسم شام غریبان امام حسین(ع) نیز ادامه دارد.

منبع:تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.