یزد-دبیر کمیته گردشگری مذهبی-معنوی استان یزد گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰ گردشگر خارجی در مراسم عزاداری محرم یزدی‌ها حضور داشتند که کشورهای آلمان و هلند سهم بیشتری از گردشگران امسال داشتند.

حضورگردشگران آلمانی‌ وهلندی‌ درعزاداری یزدی‌ها

به گزارش قدس آنلاین؛دبیر کمیته گردشگری مذهبی-معنوی استان یزد گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰ گردشگر خارجی در مراسم عزاداری محرم یزدی‌ها حضور داشتند که کشورهای آلمان و هلند سهم بیشتری از گردشگران امسال داشتند.

لیلا سعادتخواه اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان مراسم عزاداری محرم در یزد، این تعداد به۱۲۰۰ گردشگر که رقم مشابه سال گذشته است، برسد.

وی با اشاره به رشد ۳۵ درصدی حضور گردشگران خارجی در سال گذشته گفت: با توجه به این که هنوز فصل گردشگری در یزد آغاز نشده، به نظر می‌رسد امسال رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته نداشته باشیم.

وی افزود: گردشگرانی که تاکنون در مراسم‌های امسال شرکت کرده‌اند، از کشورهای فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، هلند، انگلیس، سویس، ترکیه، دانمارک، الجزایر، برزیل، مراکش، اسلوونی و چین بودند کشورهای آلمان و هلند سهم بیشتری داشتند.

وی گفت: قبل از هر برنامه‌ای گردشگران در کارگاه‌هایی با قیام امام حسین(ع)، واقعه عاشورا و هدف و چگونگی برگزاری مراسم‌های مذهبی یزدی‌ها آشنا می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.