سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس گفت: قطعاً اگر اروپایی‌ها تا زمانی که به آنها فرصت داده شده به تعهدات خود عمل نکنند، ایران برنامه زمان‌بندی شده‌ خود برای کاهش تعهدات برجامی را به پیش می‌برد.

برنامه‌زمان‌بندی کاهش تعهدات برجامی را پیش می‌بریم

 

به گزارش قدس آنلاین ؛ سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی ، درباره اجرایی شدن گام سوم ایران در کاهش تعهدات برجامی خود، گفت: اروپایی‌ها پس از خروج یکطرفه آمریکا از برجام قرار بود به تعهدات 11‌گانه خود عمل کنند که تاکنون این اتفاق رخ نداده و وعده‌های آنها در عمل محقق نشده است.

وی با بیان اینکه اروپایی‌ها وعده راه‌اندازی کانال مالی SPV و اینستکس را به ایران داده بودند، ادامه داد: هیچ یک از این 2 کانال مالی راه‌اندازی نشد و پس از صبر استراتژیکی که ایران طی ماه‌های اخیر اتخاذ کرده بود، گام‌های عملیاتی برای کاهش تعهدات برجامی برداشته شد که اخیراً نیز شاهد بودیم گام سوم این کاهش تعهدات اجرایی شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با تاکید بر اینکه گام سوم ایران در کاهش تعهدات برجامی، گام بسیار مهمی بود، اضافه کرد: در این گام تصمیم گرفت شد ایران تمام محدودیت‌های برجام که در حوزه تحقیق و توسعه پذیرفته را بردارد و مجدد به تحقیق و توسعه بپردازد که به لحاظ محتوایی گام بسیار مهمی است.امیدواریم از این فرصت برای تحقیق و توسعه ماشین‌های پپیشرفته چون IR-6 و IR-8 استفاده شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس درباره طراحی گام‌های بعدی کاهش تعهدات در صورت عدم اقدام عملی غربی‌ها، گفت: قطعاً اگر اروپایی‌ها تا زمانی که به آنها فرصت داده شده به تعهدات خود عمل نکنند و هم‌چنان در برابر فشارهای آمریکا کوتاه بیایند، ایران نیز برنامه زمان‌بندی شده‌ای  که برای کاهش تعهدات برجامی خود در پیش گرفته را ادامه خواهد داد.

تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.