رییس قوه قضاییه گفت: کسی که عاشورا دارد،‌ ظلم‌ها، ستم‌ها و تبعیض‌ها نباید او را از میدان به در کند. عاشورا به ما آموخت هرگز نباید ناامید شد.

عاشورا به ما آموخت هرگز نباید ناامید شد/ باید مقابل جاهلیت مدرن ایستاد
به گزارش قدس آنلاین ، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رییسی در مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی(ع) که در محل هیأت ریحانه‌الحسین برگزار شد، اظهار کرد: من آمده بودم در این مجلس که خداوند ما را هم در زمره اباعبدالله(ع) ثبت و ضبط کند. آقایان و خانم‌ها آدرس را درست آمدید. مرحوم علامه طباطبایی از قول استاد قاضی نقل می‌کردند که فرمودند پرده از چشمم کنار رفت و دیدم همه کاره در این عالم و آن عالم حسین(ع) است. حضرت آدم وقتی نام اباعبدالله(ع) را شنید گفت خدایا این نام در جان من غوغایی به پا کرد. امیرالمومنین(ع) وقتی به سرزمین کربلا رسیدند، شمشیرشان را زمین زدند و به آسمان نگاه کردند و چند بار فرمودند همین جاست که اطفال ما کتک می‌خورند و زنان ما اسیر می‌شوند و فرزند من حسین(ع) را می‌کشند.  

رییس قوه قضاییه عنوان کرد: همه امامان(ع) سعی کردند عاشورا بماند. همه تلاش کردند عاشورا نماند و پایان کار باشد؛ کشتند و سرها را از بدن ها جدا کردند و اسب‌ها را بر بدن‌ها تازاندند اما عاشورا شد آغاز، نه پایان. عاشورا تولد عاشوراییان است. امام سجاد(ع) اربعین را برپا کردند. پیامبر(ص) که اربعین ندارد. امیرالمومنین(ع) اربعین ندارد. اربعین نمادی است که عاشورا گم نشود و تمام زندگی ما با عاشورای حسینی پیوند بخورد. بهترین سجده‌ها، سجده‌ای است که متصل شود به خاک بدن شهید کربلا. اشک‌هایی که از چشم‌های شما می‌آید، پیوند زدن با عاشورا است. اصلا زندگی باید عاشورایی باشد. قیمه و سیاهی‌ها و مجلس اباعبدالله(ع) تبرک است اما آنچه باید بماند این است که امام حسین(ع) باید الگو باشد؛ اخلاق، عمل صالح، فکر و اندیشه بلند حسین بن علی (ع) است.  

وی خاطرنشان کرد: عاشورا تابلوی همه زیبایی‌های عمل انسان است. توکل، ایمان، صبر، دشمن‌ستیزی، برابری، جهاد، ایثار و شهادت همه در تابلوی عاشورا نقش بسته و این عاشورا باید بماند. همه امامان بنایشان بر این بود که عاشورا را حفظ کنند. نمی‌ارزد در عالم جز برای اباعبدالله(ع) گریه کرد. اگر انسان هم برای مشکلات اشک می‌ریزد، بداند چه کسی صبورتر از اباعبدالله(ع) و حضرت زینب(س) است.

رییسی بیان کرد: عاشورا باید بماند. عاشورا رمز تحول و رمز امید در حیات بشریت و انسان است. کسی که عاشورا و اباعبدالله(ع) دارد، در زندگی مأیوس نمی‌شود. کسی که عاشورا دارد، ظلم‌ها، ستم‌ها و تبعیض‌ها نباید او را از میدان به درد کند. عاشورا به ما آموخت هرگز نباید ناامید شد. پدران و مادران شما به نام عاشورا و اعتنای به محرم و صفر و پرچم‌داری امام(ع)، انقلاب کردند و حکومت ستم‌شاهی را پایان دادند. همین مجالس و «حسین حسین» گفتن‌ها انقلاب را پیروز کرد. امروز دستان شما به برکت اباعبدالله(ع) و دستان قطع شده باب الحوائج بسیار توانمند است. عاشورا نقطه امید است. تا عاشورا در میان ما برپاست، هیچ کس نمی‌تواند هیچ ذلتی را بر ملت ما و هر ملتی که مبتنی بر عاشورا است، تحمیل کند.

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: حسین بن علی(ع) برای همه ما الگوست. امشب، شب عاشورا و شب امید است. در مورد هر یک از عاشوراییان که می‌خواهیم صحبت کنیم، چون کنار ابی‌عبدالله(ع) قرار دارند، یک دنیا حرف و مطلب دارند. خودشان فرمودند من آمدم تا از مردم جهل‌زدایی کنم؛ منتهی مراتب جهل‌زدایی نه این که کلاس درس بگذارد. می‌خواهد انسان اهل فکر و تعقل شود و راه و راهبر و علائم زندگی سالم و زندگی انسانی را بشناسد.

وی افزود: عزیزان شما با جاهلیت مدرن طرف هستید که هم مسلح به علم و فناوری و هم مسلح به امپراتوری رسانه‌ای و خبری بسیار گسترده با پشتوانه زور است.  باید به برکت خون اباعبدالله(ع) در مقابل این جاهلیت مدرن ایستاد. خون ایشان برای مبارزه با جهل بود. کربلا جلوه بدعاقبتی و خوش‌عاقبتی است. بعضی‌ها نیامدند و کارهای خود را بر عاشورا ترجیح دادند. عاشورای حسینی تابلوی همه قضایا است.

رییسی بیان کرد: شب عاشورا فرمودند هر که می‌خواهد، برود. این‌ها با من کار دارند اما اگر فردا بروید، به عذاب الهی گرفتار می‌شوید زیرا فریاد استغاثه من بلند می‌شود. کسی نرفت. ظهیر گفت هزار بار کشته و خاکستر شویم، در رکاب شما می‌مانیم. در میان اسامی شهدای کربلا فرمودند اسم علی‌اصغر هم هست. شاید از سخت‌ترین وقت‌ها برای امام حسین(ع) وقتی بود که علی‌اصغر را می‌برد.

رییس قوه قضاییه تأکید کرد: ولی اینجا آنچه ایشان را راضی می‌کرد، رضای خدا بود. یکی می‌گوید پسندم آنچه را جانان پسندد. خدایا تو راضی هستی گوشواره از گوششان بکشند؟ من راضی هستم. تو راضی هستی آنها در خارها راه بروند؟ تو می‌پسندی معجر از سر زینب بکشند؟ تو می‌پسندی به زینب من تازیانه بزنند؟ این‌ها را می‌پسندی؟ من می‌پسندم. حسین‌پسندی، جز پسند خدا ندارد. اما در مقابل خدا فرمود حسین جان، بهترین نقطه دنیا، کعبه است اما من کنار خانه تو را مثل خانه خودم قرار می‌دهم. حسین جان خاک قبر تو را دوا قرار می‌دهم و امامت را در ذریه تو قرار می‌دهم.

وی خطاب به حاضرین گفت: خیلی قدر خودتان را بدانید. مجلس امام حسین(ع) هم مال این دنیا و هم برای آن دنیاست. تا زمین، زمین است و زمان، زمان است، عاشورا ادامه دارد. در روایت آماده است روز محشر که برپا می‌شود، صدیقه طاهره(س) می‌گوید قاتلان حسین چه کسانی هستند و یاران حسین چه کسانی هستند؟ گره‌ها هم به وسیله نام اینها گشوده می‌شود. ما اگر می‌خواهیم مشکلاتمان حل شود، تنها راه نجات فقط سوار شدن بر آن کشتی است که ناخدایش حسین(ع) است. ابی‌عبدالله(ع)، مسأله مهمی است. هر که بر این کشتی سوار شد، نجات پیدا می‌کند.

منبع : ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.