اصفهان - مدیر روابط عمومی انتقال خون اصفهان گفت: بیشترین استقبال از اهدا و نذر خون در روز تاسوعا در این استان در شهرستان خمینی‌شهر صورت گرفت.

«خمینی شهر» پیشتاز در اجرای طرح نذر خون

به گزارش قدس آنلاین؛ لطفعلی جعفری افزود: همزمان با تاسوعای حسینی، ۷۵۰ واحد خون، پلاکت و پلاسما توسط مردم عزادار حسینی در استان اصفهان اهدا شد که بیشترین آن با حدود ۵۲۰ واحد مربوط به شهرستان خمینی شهر است.

وی با اشاره به فعالیت ۶ پایگاه در روزهای تاسوعا و عاشورا برای پذیرش افرادی که نذر خون دارند، اظهار داشت: تا ظهر عاشورا نیز بیشترین استقبال از نذر خون در خمینی شهر با بیش از ۵۰۰ واحد خون بود که آمار کامل آن فردا اعلام می شود.

جعفری با بیان اینکه میزان نذر و اهدای خون در روز تاسوعا در استان اصفهان نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش یافت، خاطرنشان کرد: پایگاه های اهدای خون در ایام تاسوعا و عاشورا در میدان خواجو اصفهان، خمینی شهر، کاشان، خوانسار، نجف آباد، شهرضا و گلپایگان فعال است.

وی با اشاره به اینکه طرح نذر خون از اول محرم در استان اصفهان آغاز شد و تا پایان ماه صفر ادامه دارد، تصریح کرد: بر اساس نظر مراجع تقلید، موکول شدن ادای نذر خون به روزهای پس از تاسوعا و عاشورا اشکال شرعی ندارد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.