معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: در مراسم پیاده روی اربعین امسال برای ۹۲ هزار و ۶۵۰ زائر ظرفیت اسکان پیش بینی شده است.

برنامه‌ریزی برای اسکان ۹۲ هزار زائر در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی

به گزارش قدس آنلاین، محمد صادق براتی در نشست مشترک با رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، مدیران مواکب و کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین، خدمت به زائران سیدالشهدا(ع) را بالاترین نعمت دانست و اظهار کرد: با توجه به تجربه ارزشمند ستاد اربعین استان در سنوات گذشته، از سوی ستاد مرکزی، سهمیه اسکان و تغذیه خراسان رضوی در اربعین امسال نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی افزود: با توجه به توان دستگاه‌های عضو ستاد استانی اربعین، این آمادگی وجود دارد که خدمت‌رسانی در مرزهای ورودی کشور افزایش یابد و علاوه بر مرز دوغارون، در مرز میرجاوه استان سیستان و بلوچستان نیز به زائران خدمت رسانی شود.
براتی بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی احتمال افزایش حضور زائران در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی، باید این آمادگی وجود داشته باشد که در صورت ضرورت بتوانیم پاسخگوی نیازهای تمامی زائران باشیم و برای  مراسم پیاده روی اربعین امسال ظرفیت اسکان ۹۲ هزار و ۶۵۰ زائر پیش بینی شده است.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: برگزاری جلسه توجیهی برای موکب‌داران و آموزش مسائلی امنیتی، بهداشتی و فرهنگی از جمله نیازهای ضروری است که باید در زمان مناسب پیگیری و انجام شود.
وی توسعه و ترویج فرهنگ حسینی را از اهداف بزرگ این پیاده روی برشمرد و اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی مناسبی انجام شده است اما نیاز است در اربعین امسال به نسبت سال‌های گذشته در کنار خدمت‌رسانی و امور پشتیبانی در ترویج فرهنگ و شور و شعور حسینی اقدامات فاخری انجام گیرد.

منبع: استانداری خراسان رضوی 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.