بندرعباس- استان هرمزگان را تمامی مردم به‌عنوان یکی از قطب‌های انرژی کشور می‌شناسند و لذا شاید شنیدن این خبر که هنوز مردم بسیاری از شهر بندرعباس و سایر شهرها درحالی‌که بر روی معادن نفت و گاز خوابیده‌اند اما از این منابع در منازل خود محروم هستند کمی سخت باشد.

مشعل گاز تا ۱۴۰۰ در خانه‌های هرمزگان روشن می‌شود

قدس آنلاین؛گروه استان ها: عملیات گازرسانی به شهر بندرعباس بیش از ۸ سال است که آغازشده اما به دلایل مختلف تنها ۲۰ درصد از واحدهای مسکونی این شهر از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

گاز کشی داخلی منازل که در حال حاضر به دلیل گرانی و افزایش قیمت مواد اولیه تا مبلغ ۴ میلیون تومان برای صاحب‌خانه‌ها خرج برمی‌دارد نیز موجب شده حتی در برخی از مناطق که گازرسانی شده اما به دلیل ناتوانی برخی خانواده‌ها از تأمین این هزینه عطای گاز را به لقایش بخشیده و هنوز از سیلندرهای ۱۱ کیلویی برای پخت‌وپز استفاده کنند.

 گازرسانی تا پایان ۱۴۰۰

مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان در خصوص روند کند عملیات گازرسانی توضیح می‌دهد: در هشت سال گذشته ۲۰درصد شهر بندرعباس گازدار شده که امیدواریم تا ۲ سال آینده ۸۰درصد این شهر گازدار شود.

فواد حمزوی بابیان اینکه گازرسانی طی ۹ فاز و تا سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار دارد افزود: مرحله‎های ۴ و ۵ گازرسانی در مراحل پایانی کار هستند و تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسند که درمجموع۳۰ هزار خانوار را زیرپوشش قرار می‌دهند.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون امکان دسترسی ۲۲هزار و ۵۰۰ خانوار در بندرعباس به گاز شهری فراهم‌شده است ادامه داد: حدود ۱۰درصد از این تعداد برای گرفتن اشتراک اقدام کرده‌اند.

وی بیان کرد: در همین راستا ضرورت دارد تا مردم زودتر به سازمان نظام‌مهندسی برای لوله‌کشی گاز خانگی مراجعه کنند چراکه بعد از فرصت سه‌ماهه  سهمیه سوخت مایع آن‌ها قطع می‌شود.

حمزوی با اشاره به آغاز طرح‌های ۶و ۷ گازرسانی شهر بندرعباس از بلوار دانشگاه تا کوی آیت‌الله غفاری  با لوله‌گذاری ۲۲۵ کیلومتر خط تغذیه و توزیع  و بااعتبار اولیه  ۶۰ میلیارد تومان اظهار کرد: طرح‌های گازرسانی تنها به شهر بندرعباس اختصاص ندارد بلکه گازرسانی به روستای هلر قشم، شهر درگهان قشم، روستاهای محمدآباد و نجات‌آباد، شهر دشتی و فاز دوم شهر بستک درمجموع بااعتبار ۴۴ میلیارد تومان مهم‌ترین طرح‌های گازرسانی این استان در هفته دولت بود.

وی بابیان اینکه فاز۱۰ برای گازرسانی بافت فرسوده شهر بندرعباس در نظر گرفته‌شده خاطرنشان کرد: با توجه شتاب بخشی شرکت گازرسانی در اجرای پروژه‌ها لذا تا زمانی که پروژه‌های بهسازی این مناطق توسط شهرداری و مسکن شهرسازی به پایان نرسند، شرکت گاز امکان اجرای گازرسانی نخواهد داشت.

وی در خصوص ناتوانی برخی از شهروندان در تأمین هزینه‌های گاز کشی نیز بیان کرد: گاز کشی درون خانه‌ها بر عهده مردم است و در حال حاضر بین ۲ تا ۳ میلیون تومان و هزینه‌ اشتراک و نصب کنتور ۲۱۲ هزار تومان  است که برنامه‌ریزی لازم برای اعطای تسهیلات کم‌بهره به مردم در دستور کار قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.