امام جمعه تایباد گفت: اینکه در شهرستان تایباد اهل تشیع و تسنن در عزای امام حسین(ع) شرکت می‌کنند، قابل ستایش است و هر کس در جهت اختلاف این برادران قدم بردارد، دشمن اسلام است.

هر کس در جهت اختلاف شیعه و سنی قدم بردارد دشمن اسلام  است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملکی ابرده، امام جمعه تایباد، در مراسم پایانی روز عاشورا، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اظهار کرد: قیام امام حسین (ع) برای احیای دین پیامبر خدا محمد(ص) بود و به این دین به دلیل تقوا و معنویت، بر سایر ادیان برتری داده شده است.

وی افزود: امت پیامبر(ص) چند خصلت دارد که این خصلت‌ها، دین اسلام را از سایر ادیان متمایز کرده است. نماز، زکات، روزه ماه رمضان، حج، جهاد، جمعه وجماعت، قرآن، علم و عاشورا، ده خصلتی است که دین اسلام را از سایر ادیان متمایز کرده است.

امام جمعه تایباد تصریح کرد: امام حسین (ع) از آن کل عالم است؛ این ادعا در اربعین ثابت می‌شود و مکتب او یک خط‌کش است و هرکس وارد آن شد، سعادتمند است. یک قطره اشک برای امام حسین علیه السلام  ثواب واجر شهید را دارد.

ملکی ابرده در ادامه خاطر نشان کرد: مردم‌ در عاشورا جمع می‌شوند تا بر مظلومیت حسین (ع) گریه کنند. ملت ما ملت گریه نیست، بلکه ملت قدرت است؛ گریه یعنی اعلام همبستگی با شهید و انتقام از ظالم، باید از دل گریه، برائت و تقوا بوجود آید و انسان را به دعا، نماز، تقوا و قرائت قرآن امام‌حسین ع وصل کند.

وی همچنین بیان کرد: اینکه در شهرستان تایباد تشیع وتسنن در عزای امام حسین (ع) شرکت می‌کنند، قابل ستایش است. در مراسمات امسال در حسینیه آقا، یک شب یکی از برادران اهل سنت ما خرج عزاداران نمود، باید تقدیر کرد از چنین مسلمانانی، هر کس قدمی در جهت اختلاف بین ما و برادران ما بردارد، نه شیعه است و نه سنی بلکه دشمن همه ماست.

گفتنی است که هیئت‌های عزاداری شهرستان مرزی تایباد در روز عاشورا، مسیر خیابان‌های اصلی شهر تا مسجد جامع امام صادق (ع) را به عزاداری پرداختند و پس از پایان مراسم، نماز ظهر عاشورا به امامت امام جمعه تایباد و با حضور عزاداران حسینی، اقامه شد.

منبع:مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.