رئیس پلیس فتا خراسان رضوی از دستگیری مرد شیادی در مشهد خبر داد که با اجرای نمایش فریبکارانه حساب افراد دل‌رحم را خالی می‌کرد!

سرقت پس از اجرای نمایش خیابانی!

 سرهنگ جواد جهانشیری در تشریح این شیوه مجرمانه گفت: چند روز پیش دو زن جوان با مراجعه به پلیس فتا و درحالی که مرجوعه‌ای قضایی همراه داشتند مدعی شدند که از کرج به مشهد آمده و چند روزی است که در شهر مستقر شده‌ایم.

مالباخته‌ها در ادامه مدعی شدند: روز واقعه برای تفریح در شهر به یکی از مناطق پُر تردد رفتیم. درحال خودمان بودیم که مکالمه تلفنی یک فرد میانسال توجه ما را به خود جلب کرد؛ مرد مذکور دائم در حال گریه و زاری بود و همین موجب شد که بیشتر در ماجرا دقیق شویم.

ماجرا به گونه‌ای بود که انگار فرد مذکور در حال التماس به فرد دیگری است که آن سوی تلفن در حال مکالمه با اوست و برای حل مشکلش به او التماس می‌کند که مقداری پول به او کمک کند.

یکی از شکات گفت: وقتی مکالمه فرد تمام شد توجه تعدادی از عابران هم به واسطه گریه‌ها و آه و ناله‌ها به سمت مرد نیازمند جلب شده بود؛ من و دوستم که دلمان برای او سوخته بود به سوی او رفتیم و مشکل او را جویا شدیم.

این گونه شد که پی بردیم او مشکل مادی اندکی دارد و به همین واسطه آبرویش درخطر و در مشهد گرفتار شده است. تصمیم گرفتیم که همان جا گره از کارش بازکنیم و چند صد هزار تومان به او بدهیم.

او که از اقدام ما شاد شده بود شماره کارت بانکی به ما داد و خواست که مبلغ را به آن کارت واریز کنیم؛ ما هم این کار را کردیم و از محل دور شدیم. هنوز ساعتی نگذشته بود که با دریافت چند پیامک متوجه شدیم که موجودی حساب بانکی ما در حال برداشت است. کمی بعد موجودی حساب به صفر شدن نزدیک شد. شاکیان پرونده که احتمال می‌دادند این اقدام توسط فرد مذکور صورت گرفته باشد، اما مدعی شدند که به هیچ وجه کارت و اطلاعات بانکی کارتشان در اختیار فرد مذکور قرار نگرفته و آن‌ها از ماجرا گیج شده‌اند.

 فیلمبرداری از مراحل واریز وجه!

 رئیس پلیس فتا خراسان رضوی به آغاز عملیات کارشناسان فتا برای رسیدن به سرنخی از این ماجرا اشاره و در این رابطه بیان کرد: با توجه به اینکه موضوع در یکی از مکان‌های پرتردد شهر صورت گرفته بود، دستور ویژه‌ای برای شناسایی عامل برداشت وجه صادر شد. بر همین اساس بود که در مرحله اول کارشناسان پلیس فتا دوربین‌های اطراف حضور مرد مشکوک را مورد رصد قرار دادند که در نتیجه تصاویر واضح یکی از آن‌ها، پرده از شیوه اقدام مجرمانه برداشت و مشخص کرد پس از آنکه مرد شیاد با اجرای یک نمایش خیابانی دل طعمه‌های خودش را بدست می‌آورد و آن‌ها را مجاب به انتقال وجه می‌کند، از تمامی لحظات شامل وارد کردن رمز دوم و... کارت بانکی مالباخته به صورت مخفیانه و کاملاً حرفه‌ای فیلمبرداری و پس از آن، با توجه به دراختیار داشتن اطلاعات مذکور اقدام به برداشت از حساب آن‌ها می‌کند.

 افزایش شکات و یک نکته عجیب!

سرهنگ جواد جهانشیری عنوان کرد: از سویی به جهت آنکه احتمال می‌رفت افراد بیشتری در دام این شیوه گرفتار شده باشند، به سرعت دیگر اقدامات فنی و پلیسی صورت گرفت و موجب شد تا هویت متهم مورد شناسایی قرار بگیرد و در ادامه فرد مذکور در یکی از مناطق شهر دستگیر و به مقر پلیس منتقل شد.

پس از این اقدام و انجام بازجویی‌های فنی مشخص شد که وی علاوه بر شکات مذکور با همین روش بیش از هشت نفر دیگر را در شهر سرکیسه کرده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: همچنین در تحقیقات تکمیلی برملا شد که او به چندین زبان خارجه مسلط است و به احتمال زیاد در اجرای نقشه‌اش از این زبان‌ها استفاده و طعمه‌های متفاوتی را اغفال کرده باشد.

تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.