رییس دپارتمان علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دپارتمان علوم اعصاب دانشگاه با هدف ارتقای علوم اعصاب در جامعه افتتاح شد که طرح اضطراب‌زدایی از جامعه نیز یکی از طرح‌های این دپارتمان است.

دستیابی به درمان‌های نوین از مهمترین اهداف دپارتمان علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد است
به گزارش قدس آنلاین، پرفسور علی گرجی با اشاره به اینکه «دپارتمان علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دو بخش آزمایشگاهی و کلینیکال ایجاد شده است»، اظهار کرد: در این دپارتمان با استفاده از بافت‌های انسانی یا استفاده از نمونه‌های حیوانی برای یافتن راهکارهای درمانی جدید در حوزه اعصاب تلاش می‌شود.
وی با بیان اینکه «یکی از اقدامات این دپارتمان، استفاده از بافت مغز انسان و سلول‌های بنیادی است که در همین راستا راهکارهای درمانی تشخیصی برای درمان بیماری‌های علوم اعصاب بررسی می شود»، عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون حمایت‌های معنوی خوبی از سوی مسئولین دانشگاهی انجام شده است و دپارتمان‌های دیگر نیز همکاری خوبی با این دپارتمان دارند که از آن جمله می توان به همکاری دپارتمان معارف با دپارتمان علوم اعصاب در خصوص اجرای طرح اضطراب‌زدایی از جامعه اشاره کرد.
رییس دپارتمان علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه «یک قسمت از دپارتمان آزمایشگاهی و یک قسمت کلینیکال علوم اعصاب است»، عنوان کرد: مقالات مناسبی به همت اساتید و دانشجویان در این دپارتمان تهیه شده است و در این مرکز به جز اساتید که از سطح علمی خوبی برخوردار هستند، دانشجویان نیز مشغول آزمایش و تحقیق هستند.
 گرجی با بیان اینکه «قسمت کلینیکال دپارتمان در بخش علوم اعصاب بیمارستان امام رضا(ع) افتتاح شده است»، بیان کرد: در حال حاضر تمرکز اصلی بر بیماری صرع است چراکه در جهان، یک درصد مردم هر  جامعه‌ای درگیر این بیماری هستند اما در کشور ما با توجه به تصادفات جاده ای این آمار بالاتر است.
رییس دپارتمان علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه «استان خراسان هفت یا هشت میلیون جمعیت دارد که به صورت تقریبی حدود ۷۰ هزار بیمار صرع دارد»، اضافه کرد: باید به این بیماران رسیدگی کرد. معمولا هفتاد درصد بیماران با دارو بهبود پیدا می‌کنند ولی ۳۰ درصد از بیماران علی‌رغم دریافت دارو باز هم دچار تشنج هستند که نیاز به کارهای تشخیصی بیشتری دارند.
وی افزود: از همین رو در بخش علوم اعصاب بیمارستان امام رضا تقریبا حدود ۳۰ بیمار صرع مقاوم به درمان بستری هستند که مراحل تشخیصی برای این بیماران انجام شده است.
رییس دپارتمان علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه «امیدواریم با افزایش تخت‌های بخش تعداد بیماران بیشتری پذیرش شوند»، عنوان کرد: علوم اعصاب یک علم استراتژیک است  از همین رو در آینده شاهد موفقیت های بیشتری از سوی دپارتمان علوم اعصاب هستیم.
وی گفت: از مهر ماه سال جاری دانشجوی PHD جذب می‌شود که این موضوع هم یک گام مناسب در این راستا است. علاوه‌براین ارتباطات بین المللی دپارتمان با دانشگاه‌های خارج از کشور برای دانشگاه و رتبه‌بندی دانشگاه موثر بوده است که با توسعه این فعالیت‌ها شاهد موفقیت‌های بین‌المللی کشور در آینده خواهیم بود.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.