به مناسبت ایام محرم نمایشگاه «علم و معرفت بوی سیب» با ۱۵ غرفه در حاشیه پارک ملت دایر شد.

«بوی سیب» در پارک ملت پیچید

معاون فرهنگی و اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج سلمان در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اعلام این مطلب گفت: ۱۵ غرفه در حاشیه بولوار امامت پارک ملت دایر شده است. هدف از برپایی این نمایشگاه احساس نیاز به حضور اقشار مذهبی و خانواده‌ها در این بوستان است.

پیمان حسین‌زاده افزود: از این رو تلاشمان این است باتوجه به فضای مناسب این ایام که در همه شهر حاکم است از آن نیز کمک بگیریم و فضای پارک ملت که یکی از پربازدیدترین پارک‌های کشور است را تحت تأثیر فضای محرم و حضور بیشتر خانواده‌ها قرار دهیم.

  نقالی روایت عاشورا

وی درباره غرفه‌های این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه چندین غرفه فرهنگی دایر شده که در آن حماسه عاشورا روایت و حرکت امام حسین(ع) از مدینه تا کربلا نقالی می‌شود. در غرفه سؤال نیز طلبه‌ها ابتدا از مردم با نوشیدنی پذیرایی می‌کنند سپس سؤال‌هایی در قالب مسابقه‌ به فرد متقاضی داده می‌شود و وی با پاسخ به آن‌ها جایزه دریافت می‌کند، این سؤال‌ها به گونه‌ای طراحی شده که با کمک همان طلبه‌ها مخاطب می‌تواند پاسخ را بدهد.

  نقاشی، بازی های صفحه‌ای

 وی تصریح کرد: غرفه‌های بازی‌های فکری صفحه‌ای و غرفه نقاشی کودک با موضوع محرم نیز دایر است.

حسین زاده با اشاره به بحث خانواده از غرفه مشاوره خانواده خبر داد که به صورت کلاس در این بوستان برگزار می‌شود و در صورت تمایل، افراد می‌توانند به صورت تخصصی از مشاوره خانواده نیز در همان مکان به صورت رایگان بهره ببرند.

  غرفه حجاب و اهدای هدیه

وی همچنین از غرفه نگارخانه گفت و خاطرنشان ساخت: این غرفه که توسط بانوان اداره می‌شود در آن اقلام مربوط به حجاب چون روسری، شال و چادر موجود است و از خانم‌هایی که حجاب ضعیف‌تری دارند دعوت می‌شود و به آن‌ها اقلام حجاب داده می‌شود و با حجاب کامل‌تر در دکوری که تعبیه شده است فرد می‌تواند عکس بگیرد و همراه هدیه حجاب، عکسش نیز به او اهدا می‌شود.

  نوشت‌افزارهای ایرانی - اسلامی

حسین‌زاده به غرفه عرضه کتاب که شامل کتاب‌های فرهنگی است و نیز غرفه نوشت‌افزارهای ایرانی- اسلامی در این نمایشگاه اشاره کرد و توضیح داد: از آنجایی که یکی از دغدغه‌های جریان انقلابی بحث نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی است، برای الگوسازی نوشت‌افزار، نیاز به کار در این زمینه از اولویت‌هاست.

  هیئت نوجوانان

پیمان حسین‌زاده اظهار داشت: علاوه بر غرفه مهارت و خلاقیت که مربوط به گروه سنی نوجوانان و کاردستی‌های خلاقانه، بازی با گل رس و...است، درهمین راستا غرفه حسینیه جوانان بوی سیب را داریم که هیئت کوچکی را برای جوانان توسط طلبه‌ها ایجاد کرده‌ایم.

  ارائه محصولات خانگی

از دیگرغرفه‌ها غرفه تولید است و تعدادی از بانوان که درعرصه تولید و مشاغل خانگی فعالیت دارند، به ارائه محصولات و آموزش می‌پردازند که شامل بافتنی‌ها، زیورآلات

دست ساز، ارائه لوازم آرایشی و بهداشتی گیاهی که توسط خودشان تولید شده است.

وی هدف از برگزاری نمایشگاه علم و معرفت بوی سیب که با حضور بیش از۳۰ طلبه آقا و خانم از مشهد و قم راه‌اندازی شده است را تدوین قالب‌های جدید کار تبلیغی در حوزه فرهنگی- مذهبی دانست و بیان کرد: ما برای آنکه بر مخاطب تأثیرگذاری بیشتری داشته باشیم باید از کلیشه‌ها عبور کنیم.

 

عبور از کلیشه‌ها

حسین‌زاده خاطرنشان ساخت: سعی بر این است با ابتکارعمل و خلاقیت در ارائه محتوایی ماندگار در نمایشگاه، تأثیرگذاری فضای معنوی در پارک ملت را برای شهروندانمان داشته باشیم.   وی گفت: این نمایشگاه با همت مجموعه معاونت فرهنگی سپاه امام رضا(ع) و گروه تبلیغی ضیافت -از مبلغان ضیافت قم و ناحیه سلمان بسیج در مشهد- و نیز با همکاری شهرداری ایجاد شده است.

 وی در پایان اظهار داشت: نمایشگاه «علم و معرفت بوی سیب» برای عموم مردم در دهه اول محرم دایر است و در صورت استقبال، این نمایشگاه در دهه دوم نیز برقرار خواهد بود.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.