رهبر کره شمالی شخصا بر آزمایش یک موشک انداز بسیار بزرگ و غول پیکر نظارت کرده است.

 استفاده مجدد کره شمالی از یک موشک انداز عظیم در آزمایش اخیر

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز چهارشنبه اعلام کرد: کیم جونگ اون رهبر این کشور، آزمایش یک سکوی عظیم شلیک موشک را زیر نظر داشته است.

مقام های کره جنوبی اعلام کردند که کره شمالی روز سه شنبه بار دیگر آزمایش های موشکی جدیدی را انجام داده است. این اقدام کره شمالی چند ساعت پس از آن بوده است که پیونگ یانگ آمادگی خود را برای از سرگیری مذاکرات خلع سلاح اتمی با ایالات متحده در اواخر سپتامبر اعلام کرده است.

رهبر کره شمالی که پیش از این نیز آزمایش موشک اندازهای مشابهی را زیر نظر داشته است، در این باره گفت: قابلیت های این موشک انداز در نهایت از نظر توانایی انجام عملیات ضربت مورد تایید قرار گرفته است.

کره شمالی اخیرا در واکنش به مانورهای نظامی آمریکا و کره جنوبی، چندین فروند موشک را آزمایش کرده است. با این حال دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سعی کرده است تا آزمایش های موشکی کره شمالی را کم اهمیت جلوه دهد. ترامپ گفته است که آزمایش موشک های کوتاه برد کره شمالی، نقض توافقات قبلی بین پیونگ یانگ و واشنگتن نبوده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی  یکشنبه سوم شهریور نیز اعلام کرد که کیم جونگ اون شاهد آزمایش یک "موشک‌انداز چندگانه عظیم" بوده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.