مقام‌های عربستان سعودی یک عالم دینی را به دلیل انتقاد از ساختارشکنی‌های«هیئت رفاه و سرگرمی» در این کشور بازداشت کرده است.

بازداشت عالم دینی در عربستان به دلیل انتقاد از «هیئت رفاه و سرگرمی»

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، حساب کاربری «معتقلی الرأی» (بازداشت شدگان آزادی بیان) در توییتر، خبر بازداشت «شیخ عمر المقبل» استاد دانشکده شریعت دانشگاه القصیم را تأیید کرد.

طبق اعلام این حساب کاربری، بازداشت شیخ المقبل چند روز بعد از انتشار کلیپی از اظهارنظر وی درباره اقدامات هیئت رفاه و سرگرمی انجام شده است.

شیخ المقبل چند روز پیش طی سخنانی از هیئت رفاه و سرگرمی و اقدامات آن، از جمله برپایی مراسم آوازخوانی و رقص در عربستان سعودی طی دوره اخیر، انتقاده کرده و گفته بود که این اقدامات جامعه را از هویتش دور می‌کند.

حساب کاربری «معتقلی الرای»، که اخبار و مسائل مربوط به بازداشت‌شدگان در زندان‌های سعودی را رصد می‌کند، همچنین به بازداشت «صالح آل طالب» امام و خطیب مسجد الحرام به اتهام امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرده است.

این حساب کاربری چند روز پیش کمپینی را در شبکه‌های اجتماعی با عنوان «دو سال از بازداشت‌های سپتامبر» را با هدف فشار آوردن به آزادی زندانیان عقیدتی به راه انداخته است.

مقام‌های ریاض در اوایل سپتامبر سال 2017 موج بازداشت‌های گسترده، که شامل شخصیت‌های برجسته علمی و دانشگاهی، مانند «سلمان العوده»، «ناصر العمر»، «عوض القرانی»، و «علی العمری» و نیز صدها تن از دانشگاهیان، اقتصاددانان، نویسندگان، روزنامه‌نگاران، شاعران، رمان‌نویسان، روشنفکران و فعالان حقوق بشری بوده، آغاز کرد. حکومت هنوز سرنوشت این زندانیان و اتهام‌های وارد به آنها را اعلان نکرده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.