سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای با محکوم کردن سخنان نتانیاهو درباره الحاق کرانه باختری به سرزمین اشغالی، از برگزاری نشست فوق‌العاده به درخواست دولت سعودی خبر داد.

دولت سعودی خواستار نشست فوق‌العاده سازمان همکاری‌های اسلامی شد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، در پی سخنان روز گذشته (سه‌شنبه) بنیامین نتانیاهو درباره الحاق بخش بزرگی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی، سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای این سخنان را به شدت محکوم کرد.

به نوشته پایگاه خبری روزنامه عکاظ، در این بیانیه آمده است که سخنان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، تجاوزی دیگر به حقوق فلسطینیان و نقض صریح قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل است.

«یوسف بن احمد العثیمین» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز گفت که دولت سعودی خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده در سطح وزرای خارجه برای بررسی «تنش‌آفرینی خطرناک» اسرائیل شده است.

دولت سعودی نیز در بیانیه جداگانه‌ای، سخنان نتانیاهو را موجب ناکام ماندن تمامی تلاش‌های برای صلح (سازش) دانست و اعلام کرد که بدون بازگشت فلسطینیان به سرزمین‌های اشغالی خود و بهره‌مندی آنها از حقوقشان، صلحی وجود نخواهد داشت.

در این بیانیه همچنین آمده است که درگیر بودن جهان عرب و اسلام به بحران‌های داخلی و منطقه‌ای موجب نمی‌شود که اهمیت و جایگاه مسأله فلسطین در نزد کشورهای عربی و اسلامی تنزل یابد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه (دیروز) رسما اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات پیش رو و تشکیل کابینه جدید، شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری و بخش‌های مهمی از این منطقه را به اسرائیل الحاق می‌کند. (جزئیات بیشتر)

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.