مدیر امور شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد با اشاره به برگزاری هفتمین جلسه کمیته بررسی لوایح در سال ۱۳۹۸، از بررسی پیش‌نویس لایحه‌ای در خصوص "اعطای مشوق‌های لازم جهت احداث پارگینگ مازاد بر نیاز در کاربری‌های مختلف" در این جلسه خبر داد.

بررسی لایحه اعطای مشوق‌های لازم جهت احداث پارگینگ مازاد بر نیاز در کاربری‌های مختلف

به گزارش قدس آنلاین، مریم علیزاده بیان کرد: با توجه به حجم بالای خودروها به ویژه خودروهای شخصی در سطح شهر، احداث و توسعه پارکینگ‌های شهری به یک ضرورت تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه تامین پارکینگ برای کلیه کاربری‌های مسکونی، تجاری و غیره باید توسط مالکان و طبق ضوابط و مقررات طرح تفصیلی انجام پذیرد، ادامه داد: شهرداری مشهد، به‌ منظور افزایش ظرفیت‌ پارکینگ‌های سطح شهر و در راستای اجرای تبصره ۵۰ بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری، ضمن بهره‌گیری از مطالعات طرح جامع حمل و نقل شهر مشهد، ساز و کار اعطای مشوق‌های احداث پارکینگ مازاد در کاربری‌های مختلف را تدوین کرده است.

مدیر امور شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد ضمن تاکید بر اثرات مثبت این طرح بر کاهش ترافیک و آلودگی هوا و موافقت کمیته بررسی لوایح با کلیات لایحه، افزود: بنا به تصمیم کمیته، به منظور بررسی ابعاد مختلف تخصصی، فنی و اجرایی موضوع و همچنین با توجه به وجود مصوبات متعدد در این زمینه، مقرر شد پیشنویس جدید ارایه شده توسط حوزه معاونت شهرسازی و معماری با رویکرد تنقیح در کارگروه تنقیح مصوبات مدیریت امور شورای اسلامی شهر و شهرداری، با حضور نمایندگان حوزه های ذیربط مطرح و تدقیق شده و پس از رفع نواقص و ابهامات آن، به شورای اسلامی شهر ارسال شود.

علیزاده موضوع بررسی پیش‌نویس لایحه استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری شده (ماینینگ) را دیگر دستور کار این جلسه مطرح کرد و افزود: پیش‌نویس یاد شده در راستای تنوع‌بخشی به منابع پایدار درآمدی و ایجاد منابع جدید و روزآمد در شهرداری، توسط اداره کل درآمدهای عمومی ارائه شد که با توجه دلایل فنی ارایه شده توسط نمایندگان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات در خصوص نبود زیرساختهای فنی و امکانات مورد نیاز در شهرداری، کمیته بررسی لوایح ضرورتی برای ارسال لایحه به شورا تشخیص نداد.

وی در خصوص مصوبه دیگر این جلسه گفت: موضوع تمدید زمان اجرای مصوبه شماره ۷۴۸۴/۹۷/۵/ش مورخ ۹/۵/۹۷ در خصوص تعیین تکلیف شرکت کود طلوع بارثاوا نیز توسط اعضای کمیته بررسی لوایح مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته علیزاده با توجه به لزوم تعیین تکلیف بدهی‌های شرکت مبتکران طلوع دانش (از سهامداران شرکت تولید کود طلوع بارثاوا)، کمیته بررسی لوایح با ارائه لایحه به شورای اسلامی شهر، پس از انجام پارهای اصلاحات، موافقت کرد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.