عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: نسل‌های جدید به ویژه در عرصه کارگردانی و نویسندگی وارد سینما شده اند که باعث متنوع شدن تم‌ها و اعتلای هنر هفتم شده است.

ورود نسل‌ جدید به سینما باعث اعتلای هنر هفتم شده است

به گزارش قدس آنلاین، سید احسان قاضی‌زاده هاشمی  با اشاره به روز سینما درباره سینمای ایران گفت: روز سینما باید متعلق به تمام جامعه سینمایی کشور باشد و حتما باید این روز ارج نهاده شود چراکه سینما یک هنر بی‌بدیل است. درحال‌حاضر با اینکه رسانه‌های متعددی وارد این عرصه شده‌اند اما هنر سینما بی‌بدیل است.

نماینده مردم فریمان، سرخس، بخش‌های احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی افزود: امیدوار هستم که بتوان شاهد کارهای خوب با ذائقه‌های مختلف اجتماع در عرصه سینما باشیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه برای اعتلای سینمای کشور باید نسل‌های جدیدی وارد کار شوند، تصریح کرد: البته نسل‌های جدید به ویژه در عرصه کارگردانی و نویسندگی وارد شدند و تم‌ها متنوع شده است. اگرچه که کمی شاهد کارهای نازل هستیم اما این کارهای نازل که بیشتر گیشه‌ای است را نباید به حساب کل سینما گذاشت. سالیانه ۷ الی ۸ کار خوب در سینمای ایران دیده می‌شود که نمی‌خواهم بگویم زیاد است اما همین اندازه نیز غنیمت است.

عضو شورای نظارت بر صداوسیما با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر در مسئله داستان، رمان و داستان‌سرایی پیشرفت کنیم و آن را به سینما بکشانیم سینما بسیار برجستگی پیدا خواهد کرد، اظهار داشت: روایت، سوژه، موضوع، کارهای تالیفی بسیاری در سینمای ایران وجود دارد البته کارهای اقتباسی نیز دیده شده اما به شرط اینکه یک روند درستی در پیش گرفته شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: می‌توان امیدوار بود که در آینده با این نسل جدیدی که وارد عرصه سینما شده است، کارهای سینمایی جدید نیز دیده شود.

منبع: خانه ملت

پایان پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.