خراسان شمالی- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: ۳۳ هکتار از زمینهای تملک شده در سد شیروان که توسط متخلفان به صورت غیرمجاز تصرف و کشت شده بود از تصرف متخلفان خارج شد.

مدیریت و آزادسازی ۳۳ هکتار زمین تصرف شده در مخزن سد شیروان

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از مدیریت روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی سید عقیل مرتضوی گفت: با حمایت دستگاه قضایی و با حفر یک خندق حفاظتی به عمق و عرض ۳ متر و طول یک و نیم کیلومتر، دسترسی متخلفان به این زمینها که در مخزن سد شیروان در محدوده روستای "خدر" تصرف کرده بودند، قطع شد.

وی تصریح کرد: برای تامین فضای مورد نیاز دریاچه سد شیروان که مخزن آن گنجایش ۹۲ میلیون متر مکعب آب را دارد ۳۵۰ هکتار زمین تا سال ۱۳۷۸ تملک و هزینه ما به ازای آن پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: حدود ۲۰ هزار متر مربع از حریم و بستر رودخانه های استان که به صورت غیر مجاز تصرف شده بود در پنج ماه ابتدای سال جاری آزاد سازی شده است. 

سید عقیل مرتضوی در شورای حفاظت از حقوق بیت المال در این استان گفت: در این مدت، ۹۵۱ مورد تصرف غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه های استان شناسایی شده است.

وی افزود: در همین راستا ۷۶۵ مورد اخطار برای متخلفان صادر شده و ۲۰ هزار متر مربع زمین تصرف شده در حریم و بستر رودخانه ها آزاد سازی شده است.

وی تصریح کرد: در پنج ماه ابتدای سال جاری ۱۵ پرونده متخلفان غیرمجاز بستر رودخانه ها توسط مرجع قضایی رسیدگی شده و ۲۹ پرونده نیز در دست رسیدگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.